patrik80
Aktiv medlem
Har gjort en liten snabb beräkning på de prylar jag har tänkt skicka efter och skulle uppskatta om ni kan säga till om ni ser några fel i beräkningarna... jag är inte så inne på excel tyvärr.
jag har tänkt skicka paketet till en vän i USA som skickar det vidare till mig som present, och att det är värt under 500:-.
*Pris B&H dollar = Priset på vara + vad det kostar att frakta den inom USA
*Pris B&H inkl frakt kr = Pris på varan och frakt inom USA samt frakt till sverige (USPS 40$/288
*Tull och moms = Vad man betalar i tull och moms.
*Pris från Usa>Sv inkl frakt moms = Pris för vara,frakt inom USa och frakt till Sverige + 6,7% tull samt 25% moms på det hela beloppet
*Billageste pris i Sv = Den billigaste butik på prisjakt.se som verkar ha varan i lager samt verkar seriös, inkl frakt.
*Skillnad utan skatt = Skillnad på USA import utan tull och moms och Sverige inkl moms.
Skillnad med skatt = Skillnad när man betalar tull och moms.
Förutom det moraliska så skulle det vara bra om någon kan påpeka andra brister.
Råkade skriva "skatt" i excel dokumentet men menade tull och moms, orkar inte ändra på det bara.
jag har tänkt skicka paketet till en vän i USA som skickar det vidare till mig som present, och att det är värt under 500:-.
*Pris B&H dollar = Priset på vara + vad det kostar att frakta den inom USA
*Pris B&H inkl frakt kr = Pris på varan och frakt inom USA samt frakt till sverige (USPS 40$/288
*Tull och moms = Vad man betalar i tull och moms.
*Pris från Usa>Sv inkl frakt moms = Pris för vara,frakt inom USa och frakt till Sverige + 6,7% tull samt 25% moms på det hela beloppet
*Billageste pris i Sv = Den billigaste butik på prisjakt.se som verkar ha varan i lager samt verkar seriös, inkl frakt.
*Skillnad utan skatt = Skillnad på USA import utan tull och moms och Sverige inkl moms.
Skillnad med skatt = Skillnad när man betalar tull och moms.
Förutom det moraliska så skulle det vara bra om någon kan påpeka andra brister.
Råkade skriva "skatt" i excel dokumentet men menade tull och moms, orkar inte ändra på det bara.
Senast ändrad: