Annons

Skaraborsfotografer träffas

Produkter
(logga in för att koppla)
AnnaKarin skrev:
Jag gjorde en sökning hos Eniro. Rådhuset är namnet.


Tack AnnaKarin :)

Jag lägger ut adress och telnr här om någon skulle vilja beställa en macka eller något annat till nästa träff (det brukar var slut på mackor på kvällen tyvärr):

Rådhuset
Rådhusg. 9 54130 SKÖVDE
Tel 0500-43 77 00

/Håkan
 
hakanv skrev:
Tack AnnaKarin :)

Jag lägger ut adress och telnr här om någon skulle vilja beställa en macka eller något annat till nästa träff (det brukar var slut på mackor på kvällen tyvärr):

Rådhuset
Rådhusg. 9 54130 SKÖVDE
Tel 0500-43 77 00

/Håkan


Kanonbra Håkan :)
Undra ja om de kan fixa en röd rand eller en guldrand runt mackorna ? ;)
 
Senast ändrad:
Jag tänkte bara påminna om våran fototräff nu på torsdag 26 Augusti

Fyll på denna lista!

Vi bestämde så här:

Torsdag 26 aug kl 13:00 på Modeparkeringen för en kortare fotoresa någonstans. Föreslår att var och en tar med sig lite fika förutom sina kompisar Nikon, Canon m.fl. ;-)

Följande kommer:
- Håkan
- Annelie
- AnnaKarin

Alla som vill med är välkomna,MEN om det regnar ställer vi in, om ingen har någon bra idé för inomhusfotografering eller så..
 
Påminnelse om torsdag

Marabou skrev:
Jag tänkte bara påminna om våran fototräff nu på torsdag 26 Augusti

Fyll på denna lista!

Vi bestämde så här:

Torsdag 26 aug kl 13:00 på Modeparkeringen för en kortare fotoresa någonstans. Föreslår att var och en tar med sig lite fika förutom sina kompisar Nikon, Canon m.fl. ;-)

Följande kommer:
- Håkan
- Annelie
- AnnaKarin

Alla som vill med är välkomna,MEN om det regnar ställer vi in, om ingen har någon bra idé för inomhusfotografering eller så..

Ville bara påminna om torsdagsutflykten, Tyvärr så verkar det som om att det kommer att regna hela dagen enligt "alla" prognoser.

Som det ser ut nu får vi väl ställa in, om ingen har någon bra idé om inomhusfotografering. Själv har jag ingen idé om det just nu.

OK, hur gör vi? ställer in eller chansar på att vädret blir bra imorgon? Vi kan ju alltid gå på "vårat stamfik" Rådhuset o ta en fika.

:) Håkan
 
Re: Påminnelse om torsdag

hakanv skrev:
Ville bara påminna om torsdagsutflykten, Tyvärr så verkar det som om att det kommer att regna hela dagen enligt "alla" prognoser.

Som det ser ut nu får vi väl ställa in, om ingen har någon bra idé om inomhusfotografering. Själv har jag ingen idé om det just nu.

OK, hur gör vi? ställer in eller chansar på att vädret blir bra imorgon? Vi kan ju alltid gå på "vårat stamfik" Rådhuset o ta en fika.

:) Håkan

:( En jobbarkompis ramlade av cykeln på träningen i går och bröt nyckelbenet.
Så jag måste jobba i morgon.
Hade det inte varit för inventeringen kunde jag varit ledig.
Jag vet inte vilken tid jag slutar än.
Det beror på hur lång tid det tar.
Om jag slutar i tid så hör jag av mig till Anna-Karin eller dig Håkan.
 
Re: Re: Påminnelse om torsdag

Marabou skrev:
:( En jobbarkompis ramlade av cykeln på träningen i går och bröt nyckelbenet.
Så jag måste jobba i morgon.
Hade det inte varit för inventeringen kunde jag varit ledig.
Jag vet inte vilken tid jag slutar än.
Det beror på hur lång tid det tar.
Om jag slutar i tid så hör jag av mig till Anna-Karin eller dig Håkan.

OK, hoppas att det inte gick allför illa.

...men då ställer jag in mig på att inte åka ut imorgon på vår fototur, utan vi får väl testa om det går någon annan dag.

Jag kan de flesta e.m. efter kl 13:00, så kom gärna med nytt förslag.

Jag kollar mina mail strax efter kl 12.00 imorgon torsdag, för att se hur läget är då.


:) Håkan
 
Ska vi göra ett nytt försök på torsdag den 2 September kl 14.00 vid Modeparkeringen ?
Om det nu skulle regna så hittar vi på något annat :)
 
Jag kommer med...

Marabou skrev:
Ska vi göra ett nytt försök på torsdag den 2 September kl 14.00 vid Modeparkeringen ?
Om det nu skulle regna så hittar vi på något annat :)


Då var vi två och så passar jag på att på förekommen anledning, ändra tiden till 14.15

- Annelie
- Håkan

häng mé...nog kan vi bli fler, eller...

:) Håkan
 
Re: Jag kommer med...

Då får väl jag ställa mig i ledet oxå

hakanv skrev:
Då var vi två och så passar jag på att på förekommen anledning, ändra tiden till 14.15

- Annelie
- Håkan
- AnnaKarin
- Christer

häng mé...nog kan vi bli fler, eller...

:) Håkan
 
Då är vi 4...

...som vill ut och fotografera på torsdag 2/9.
Jag kan köra, men vart ska vi åka? någon som har någon idé?

Vädret ser i alla fall ut att bli hyfsat. Jag skulle gärna åka till Forsvik, var där en kort stund i helgen utan kamera, och kan tänka mig att åka dit igen för att fotografera.

I Forsvik finns massor med både intressanta byggnader och fin natur på lagom promenadavstånd. Eftersom att jag väntar på nya kameran och några gluggar, vill jag vänta med den resan, och kan tänka mig att åka dit under en hel dag eller så, lite senare i höst.

Någon annan bra idé på fotoställe kommer jag inte på just nu, ska fundera...

Har ni övriga någon idé?

Vi ses på torsdag.

;-) Håkan
 
Re: Då är vi 4...

hakanv skrev:
...som vill ut och fotografera på torsdag 2/9.
Jag kan köra, men vart ska vi åka? någon som har någon idé?

Vädret ser i alla fall ut att bli hyfsat. Jag skulle gärna åka till Forsvik, var där en kort stund i helgen utan kamera, och kan tänka mig att åka dit igen för att fotografera.

I Forsvik finns massor med både intressanta byggnader och fin natur på lagom promenadavstånd. Eftersom att jag väntar på nya kameran och några gluggar, vill jag vänta med den resan, och kan tänka mig att åka dit under en hel dag eller så, lite senare i höst.

Någon annan bra idé på fotoställe kommer jag inte på just nu, ska fundera...

Har ni övriga någon idé?

Vi ses på torsdag.


;-) Håkan

Vi kan väl starta med Forsvik så får vi se vart vi tar vägen efteråt.
Då ses vi i morgon :)
Dags att ge sig av till jobbet !
Ha en bra dag.
 
Re: Re: Då är vi 4...

Marabou skrev:
Vi kan väl starta med Forsvik

Som sagt var, väntar jag helst (please, please) med Forsvik tills jag får nya kameran med gluggar,

Kan vi inte ta något annat ställe denna gång, och ta Forsvik under lite längre tid än en kort eftermiddag? Nån cool kyrka kanske?

:) Håkan
 
Hehe, förlåt Håkan.
Jag läste lite för snabbt i morse.
Självklart kan vi vänta med Forsvik.
Ses i morgon då :)
 
Tack för igår :)
Ringde precis till Rådusfiket och gjorde en förhandsbeställning på det jag önskar äta på måndag.
Det går bra att ringa och beställa på måndag fm också.
Då ses vi måndagkväll kl.19.00 på Rådhusfiket.
Ha en trevlig helg :)
 
Hej...

Marabou skrev:
Tack för igår :)
Ringde precis till Rådusfiket och gjorde en förhandsbeställning på det jag önskar äta på måndag.
Det går bra att ringa och beställa på måndag fm också.
Då ses vi måndagkväll kl.19.00 på Rådhusfiket.
Ha en trevlig helg :)


...visst var det var kul igår :)
Tänkte också beställa fikabröd, men visst var det klockan 18.00 vi skulle träffas?

:) helg/Håkan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.