Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skapa ramar i mörkrummet

Produkter
(logga in för att koppla)

pstrid

Medlem
Jag är lite nyfiken kring skapande av ramar runt sin bild, i mörkrummet. Hittills har jag bara vita ramar och brännt svarta ramar, men jag har sett mer avancerade varianter och undrar om någon kan bidra med lite tips o tricks :) ...
 
Vad för ramar tänker du på? Är inte många av de där avancerade ramarna resultatet av polaroidtransfers och sånt?
 
Fila på neghållaren är en variant för att få en taggig ram. kan vara jättesnyggt men se till att du har flera hållare innan du börjar fila, resultatet är ju oåterkalerligt
 
jimh skrev:
Vad för ramar tänker du på? Är inte många av de där avancerade ramarna resultatet av polaroidtransfers och sånt?

Jo jag trodde man enbart skapade ramar i mörkrummet på något vis... men vad är "polaroidtransfers och sånt"?

Önskar jag hade ett exempel på vad jag menar...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.