Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skanner och dess förbannelse!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ramin_68

Ny medlem
Jag får en massa ränder som jag blir tvungen att förmörka bilden för att få bort, detta resulterar i att bilderna blir mörka!
Vad jag undrar är ut ifall det finns någon annan här som skannar in sina bilder med HP Officejet v 40 och i så fall om denne har något råd att ge va gäller ränderna och färgerna som kan se nästan hur som helst ut efter skanning!
 
Uppdatering?!

Själv har jag inte en HP Officejet, men jag har dessvärre råkat ut för samma problem med min flatbäddscanner. Ränderna försvann helt när jag laddade ner en nyare drivrutinversion till scannern. Kanske löser det för dig också om du uppgraderar din drivrutin till ditt OS och scanner.

MVH mankan
 
Tack Roger & Magnus men det finns inte nyare drivrutiner till den! Jag antar att detta åtgärdas bara genom en rejäl investering på en riktig skanner!
 
SCANNA INGET MER!!!

Därför jag har en Officejet 635. Alltså skrivare med inbbygd scanner. Och det som den gör är att repa små repor i bilderna, vilket gör att det blir konstiga ljus och färgförändringar i dom.

Vet ej om det gäller din scanner, men så är det med min.
 
Ja mina papperskopior blir också repade men tack och lov att man har negativen. Jag kan inte låta bli att skanna nu det är inget hobby längre. Nu är jag BESATT av att ladda upp bilder och även gör av med 3-4 filmrullar i veckan. Jag antar att man måste satsa på en neg och dia skanner!
Med vänlig hälsning
Ramin
 
Hehe! Ja, jag ska faktiskt dra iväg och köpa en Minolta Scan Dual III idag!
Känns som att det är lika bra att köpa en filmscanner...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.