Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Lovar. Min sista ;D

Roben skrev:
Mitt i maten (ute på en bänk) klampar fotografen fram...

är det bara jag som tycker det, men ser hon inte ut som utsökt modellmaterial? den tösen borde synas oftare på fotosidan...
 
Stora hundar... Hur ska man tolka det; att du är charmig, trevlig och artig?...

Jag kan iaf intyga att alla dom tre egenskaperna besitter nog Janne ja...

Hittade ett litet bidrag till helgens gatufoto.
 

Bilagor

  • resize of _dsc3312.jpg
    resize of _dsc3312.jpg
    48.5 KB · Visningar: 402
Jag menade att Roben var charmig, trevlig och artig, så att flickan lät sig fotograferas av honom. Men jag är rätt säker på att hunden hade kladdat ner hans objektiv liksom mitt ;)
 
Storleken har ingen betydelse...

Har för mig att detta ämne har varit upp nån gång... Här e mitt bidrag till den debatten...

Psst... ja jag har 100% ironi i denna bild, men det e väl inte någe ovanligt för mig... ironi alltså...

Inge illa menat grabbbs!


:)
 

Bilagor

  • resize of resize of _dsc3323_test copy.jpg
    resize of resize of _dsc3323_test copy.jpg
    46.3 KB · Visningar: 733
Arrangören själv... med idér till tusen.
 

Bilagor

  • _dsc3251test.jpg
    _dsc3251test.jpg
    48.5 KB · Visningar: 727
Hustomten skrev:
... och vad riskerar vi att utsätta människor för.

Lagar hit och PUL dit, men vi jobbar med människor. Värt att tänkas på.

Exakt så! Man måste nog tänka ett par steg längre än vanligt. Speciellt om man plåtar någon i smyg. Den personen kanske inte bör bli igenkänd alls. Det kanske är någon som varit tvungen att flytta och byta namn för att slippa sina plågoandar, och som riskerar att bli hittad om hon/han hamnar på nätet. En av mina tidigare grannar jobbar på en kvinnojour och hon öppnade iaf mina ögon för hur mycket tragik och skit det finns i vårt samhälle. Så det skadar inte att vara lite varsam och iaf fråga efteråt när man smygplåtat.

Usch, nu lät jag visst som en skolfröken, och det var inte min mening alls. Hoppas att ni förstår vad jag menar ändå.

/AnnaKarin
 
Det var ungefär det jag menade, men var går gränsen? Som fotograf kan man inte gärna ta ansvar för allt elände i världen liksom. Grannen som råkade stå bakom tamburmajoren i vaktparaden, skulle han ha blurrats? eller blondinen han höll i handen?

Ibland gör TV ett svep över stan i samband med nåt upplopp eller en bokrea, samma risk då att nån blir sedd som inte vill bli sedd...
 
Den gränsen är svår som bara den att få något grepp om. Jag har det inte. Men jag tycker att det är skillnad på vaktparadexemplet och ett mera medvetet smygtaget porträtt. Fast, för den ev drabbade individen är det ju lika illa oavsett.

/AnnaKarin
 
Re: Storleken har ingen betydelse...

mazz skrev:
Har för mig att detta ämne har varit upp nån gång... Här e mitt bidrag till den debatten...

Psst... ja jag har 100% ironi i denna bild, men det e väl inte någe ovanligt för mig... ironi alltså...

Inge illa menat grabbbs!


:)

Illa menat? Vi fick ju "stora" ;)
 
Minst sagt, stort är ju bra... :p



Har varit i kungsan och plåtat lite folk med sverige motiv på sig, rätt kul faktiskt! :p
Får se om jag hinne få upp nån bild senare...

Ha en bra vecka förresten!
 
En vecka senare har även digitallöse jag framkallat ena rullen och här är mitt första offer. Vill också tacka för en kul dag som efter lite doping förde in mod bakom kameran.
 

Bilagor

  • porträtt1b.jpg
    porträtt1b.jpg
    48.7 KB · Visningar: 580
Kommer det ske en till version av denna i vår/sommar? Jag var inte medlem på fotosidan när detta hände, men skulle så gärna vara med och få råd och knuffar för att våga fota folk jag med.
 
Tja, det lär ju inte bli något förrän någon tar initiativet och drar ihop nåt. Du kanske? :)
 
Nä, jag hoppas nog på att Janne Arleklint ska ta ut oss nybörjare på stan och visa oss. Han verkar ha mer go i sig än jag har ännu.
 
Pling i brevlådan alla trådsparare!


Ja, många har framfört en önskan om en repris på kungsangrejen.
Datum som passar?
Det går ju att köra flera race också...

r
 
Bra Roben.

I början av juni, skulle sitta fint. Bara det inte blir den 6/6. Då är jag i Sveriges trädgård.

\\Sten
 
Odjuret skrev:
Nä, jag hoppas nog på att Janne Arleklint ska ta ut oss nybörjare på stan och visa oss. Han verkar ha mer go i sig än jag har ännu.

Just nu och under en tid framöver kommer jag inte ta tag i någonting. Jag är sjukskriven en längre tid. Jag har gått in i den berömda "väggen".

Jag trodde det inte var så farligt, att det skulle gå över och åtog mig saker i olika sammanhang, men ack...

Jag hoppas någon annan tar tag i detta, för det är kul och nyttigt!
 
Jo förtusan slå er ihop ett gäng. Skriv varsin utmaning på en lapp, lägg den i en burk o skramla om, dra en uppgift o fota... glöm inte att en väl löst uppgift renderar i en kall öl :)

På lapparna skriver ni "Fota nån på rullskridskor", "Fota en pensionär", "Fota någon med hund", "Fota tösen i kortkort", "Fota mannen med Hammarbytröja o slagträ" osv osv. Bara ni kommer igång så blir utmaningarna vildare o ni kommer att se att de flesta är positiva till att bli fotade.

Det krävs ingen hophållande person eller "ansvarig" bestäm en tid o en plats bara. Den som bestämmer tid o plats får dra första utmaningen :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.