Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Re: Lovar. Min sista ;D
är det bara jag som tycker det, men ser hon inte ut som utsökt modellmaterial? den tösen borde synas oftare på fotosidan...
Roben skrev:
Mitt i maten (ute på en bänk) klampar fotografen fram...
är det bara jag som tycker det, men ser hon inte ut som utsökt modellmaterial? den tösen borde synas oftare på fotosidan...
mazz
Aktiv medlem
Storleken har ingen betydelse...
Har för mig att detta ämne har varit upp nån gång... Här e mitt bidrag till den debatten...
Psst... ja jag har 100% ironi i denna bild, men det e väl inte någe ovanligt för mig... ironi alltså...
Inge illa menat grabbbs!
Har för mig att detta ämne har varit upp nån gång... Här e mitt bidrag till den debatten...
Psst... ja jag har 100% ironi i denna bild, men det e väl inte någe ovanligt för mig... ironi alltså...
Inge illa menat grabbbs!
Bilagor
AnnaKarin
Aktiv medlem
Hustomten skrev:
... och vad riskerar vi att utsätta människor för.
Lagar hit och PUL dit, men vi jobbar med människor. Värt att tänkas på.
Exakt så! Man måste nog tänka ett par steg längre än vanligt. Speciellt om man plåtar någon i smyg. Den personen kanske inte bör bli igenkänd alls. Det kanske är någon som varit tvungen att flytta och byta namn för att slippa sina plågoandar, och som riskerar att bli hittad om hon/han hamnar på nätet. En av mina tidigare grannar jobbar på en kvinnojour och hon öppnade iaf mina ögon för hur mycket tragik och skit det finns i vårt samhälle. Så det skadar inte att vara lite varsam och iaf fråga efteråt när man smygplåtat.
Usch, nu lät jag visst som en skolfröken, och det var inte min mening alls. Hoppas att ni förstår vad jag menar ändå.
/AnnaKarin
KGS
Aktiv medlem
Det var ungefär det jag menade, men var går gränsen? Som fotograf kan man inte gärna ta ansvar för allt elände i världen liksom. Grannen som råkade stå bakom tamburmajoren i vaktparaden, skulle han ha blurrats? eller blondinen han höll i handen?
Ibland gör TV ett svep över stan i samband med nåt upplopp eller en bokrea, samma risk då att nån blir sedd som inte vill bli sedd...
Ibland gör TV ett svep över stan i samband med nåt upplopp eller en bokrea, samma risk då att nån blir sedd som inte vill bli sedd...
Proboarder
Aktiv medlem
Re: Storleken har ingen betydelse...
Illa menat? Vi fick ju "stora"
mazz skrev:
Inge illa menat grabbbs!
Illa menat? Vi fick ju "stora"
Arleklint
Aktiv medlem
Odjuret skrev:
Nä, jag hoppas nog på att Janne Arleklint ska ta ut oss nybörjare på stan och visa oss. Han verkar ha mer go i sig än jag har ännu.
Just nu och under en tid framöver kommer jag inte ta tag i någonting. Jag är sjukskriven en längre tid. Jag har gått in i den berömda "väggen".
Jag trodde det inte var så farligt, att det skulle gå över och åtog mig saker i olika sammanhang, men ack...
Jag hoppas någon annan tar tag i detta, för det är kul och nyttigt!
KGS
Aktiv medlem
Jo förtusan slå er ihop ett gäng. Skriv varsin utmaning på en lapp, lägg den i en burk o skramla om, dra en uppgift o fota... glöm inte att en väl löst uppgift renderar i en kall öl
På lapparna skriver ni "Fota nån på rullskridskor", "Fota en pensionär", "Fota någon med hund", "Fota tösen i kortkort", "Fota mannen med Hammarbytröja o slagträ" osv osv. Bara ni kommer igång så blir utmaningarna vildare o ni kommer att se att de flesta är positiva till att bli fotade.
Det krävs ingen hophållande person eller "ansvarig" bestäm en tid o en plats bara. Den som bestämmer tid o plats får dra första utmaningen
På lapparna skriver ni "Fota nån på rullskridskor", "Fota en pensionär", "Fota någon med hund", "Fota tösen i kortkort", "Fota mannen med Hammarbytröja o slagträ" osv osv. Bara ni kommer igång så blir utmaningarna vildare o ni kommer att se att de flesta är positiva till att bli fotade.
Det krävs ingen hophållande person eller "ansvarig" bestäm en tid o en plats bara. Den som bestämmer tid o plats får dra första utmaningen