Annons

Skaffat mig en D40+18-55

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle A

Medlem
Tjena. Har gått säkert 6-7 år och funderat på digital systemkamera. Eftersom jag är student har det ofta fallit på priset. Men igår tog jag tag i det och beställde en Nikon D40 Kit! Kändes riktigt bra. Fick även med en SB-400 och lite andra småprylar. Kameran ska komma om någon/några veckor. Vad tror ni? Kommer en amatör och nybörjare som jag bli nöjd? =)
 
Nöjd? det beror ju på helt vad du är ute efter..

Vill du bara lära dig hur en systemkamera fungerar och inte bli mer seriös än att bara ha kitgluggen så är D40 den perfekta modellen och du kommer garanterat bli nöjd

Men om du köpte kameran för att du ska kunna utvecklas så mycket att du nästan kan jobba som fotograf så kommer du bli missnöjd. D40 är ju en bra modell men den har väldigt många brister som för få direktknappar, Ingen afmotor ihuset(om du nu vill köpa Af optik) osv. och dessa brister kommer då göra så att du blir ungefär lika små irriterad som mig när du fotar :p

Men du kommer nog bli nöjd eftersom att du kommer lära dig mycket

mvh
 
Jag är inte ute efter att bli 'nästan fotograf'. Har köpt kameran för att ha lite större frihet än med en vanlig kompakt.
Vet om att den inte har nån AF-motor i huset men hade överseende med det. får helt enkelt bli objektiv med motor. hur vanliga är dom? Förstår ju att det är en instegsmodell och att det finns dom man kan göra mer med, men jag hoppas det kommer bli ett lyft jmf med en kompaktkamera!
 
Du får köra AF-S objektiv om du vill ha autofokus, finns en del.

Du kommer nog absolut bli nöjd! Nu är dom ju riktigt prisvärda också.

Min D40 är dock på väg att bli utbytt mot något större, saknar lite saker på den och för mig med stora händer är den faktiskt inte så bekväm att hålla i!
 
Ja. Kommer börja med 18-55 objektivet. får duga till slantarna börjar trilla in =)
Fick ett väldigt bra pris. I alla fall om man jämför med vad konkurerande kameror kostar. Tur att mina händer inte är jättestora då =)
 
Alla Nikons nyare objektiv har AF-S motor, det är bara dom äldre objektiven som inte har det.

/kent
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.