Annons

Ska vi ordna en hejdundrande STORTRÄFF?

Produkter
(logga in för att koppla)
Många som har nappat på idén

Kul att se att många har nappat på idéen.

Är det någon som har koll på om det finns ex en stor camping med stugor, plats för tält eller ett stort vandrarhem som man kan ha som bas.

Det kanske vore bra om det blir en liten grupp som tar på sig att komma med förslag på datum mm.

Jag kan vara med i denna grupp och jag hoppas att Janne vill det också.
Eller vad tror ni andra?

Håkan
 
Re: Många som har nappat på idén

Enfotograf skrev:
Kul att se att många har nappat på idéen.

Är det någon som har koll på om det finns ex en stor camping med stugor, plats för tält eller ett stort vandrarhem som man kan ha som bas.

Det kanske vore bra om det blir en liten grupp som tar på sig att komma med förslag på datum mm.

Jag kan vara med i denna grupp och jag hoppas att Janne vill det också.
Eller vad tror ni andra?

Håkan

Givet är jag med och roddar ihop med dig och några till. Marie Jarleskog t.ex.

Stugor/tält med egna matlag är nog den lösning som man får tänka sig på en sån här stor grej. Vi kan preliminärboka för x personer som är väl tilltaget och sedan rapportera av hur många vi de facto blir.

Erik Schalin:
Du verkar ha koll på fotoklubben i Husqvarna. Kan du kolla vad dom har för lokaler och vad de skulle kosta att hyra upp fredag kväll - söndag kväll?
 
Blir det prylauktion så är jag redan anmäld. Älskar prylar och auktioner... Jönköping passar ypperligt också. Bankeryd ligger ju nära också om SP kan tänkas vilja vara med på ett hörn.
 
Brejdol skrev:
Är inte en sådan träff ett perfekt tillfälle att göra upp frågan om man ska ha Canon eller Nikon en gång för alla med ett rejält, hederligt, gammaldags slagsmål?

Tror det råder ett litet missförstånd här. Arleklint föreslog Smålands Jerusalem, och inte High Chaparral ;-)
Vore ju i så fall trevligare om man kunde blanda Canonägare med Nikonintinister, eller vad dom nu heter, i grupper med uppdrag att lösa olika fotouppgifter.
Som boende en timme från Jönköping låter det helt klart kul att vara med och arrangera, men jag vågar inte lova något.
 
Arleklint skrev:

Vi snackade om att det skulle vara roligt om vi efter sommaren - typ slutet av augusti - kunde ordna en storträff med alla Intressegrupper och Klubbar
Buuu...*snyft sörvel* Jönköping som är så nära och så är det så nesligt att man står helt på egna ben utan intresseförening o klubbtillhörighet... visst inte bra att var ensamvarg o hamnar utanför...*tycker synd om mig själv*
 
Naturligtvis kan man vara med utan att tillhöra en sammanslutning, men man kan passa på tillfället att hänga med i någon grupp :)
 
Kijana skrev:
Tror det råder ett litet missförstånd här. Arleklint föreslog Smålands Jerusalem, och inte High Chaparral ;-)
Vore ju i så fall trevligare om man kunde blanda Canonägare med Nikonintinister, eller vad dom nu heter, i grupper med uppdrag att lösa olika fotouppgifter.

Träffen kommer bli en stor kramfest där Canonägare kramar D2X och Nikonägare kramar 1Ds MkII ;)

Och inte minst! Vi alla kramar varandra!

"We shall overcome" ;)

Jag hinner nog måla blommor på min folkabuss tills dess ;)
 
Som jag fattar det gillar ni:

- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion

och sist men inte minst

- Märkeskrig i form av tävling "Kast med sketen 10D" ;)
 
Det går nog att samla ihop ett gäng Värmlänningar (WFS) också som hakar på neråt om datumen och så planeras i tid.. Fast det är ju jag som brukar vara mest hopplös med datum förstås, men det vor kul att få in det i kalendern..

Bara jag får göra kasten med sketen N___n så;)
 
Arleklint skrev:
Som jag fattar det gillar ni:

- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion

och sist men inte minst

- Märkeskrig i form av tävling "Kast med sketen 10D" ;)
Sedan vill vi grilla och dricka öl och snacka skit också, eller?!
 
Jag tar till mig ;)

- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion
- Dricka öl/vin snacka skit och grilla
- Fototävling med given toykamera

och sist men inte minst

- Märkeskrig i form av tävling "Kast med sketen 10D" ;)
 
Brejdol skrev:
Är inte en sådan träff ett perfekt tillfälle att göra upp frågan om man ska ha Canon eller Nikon en gång för alla med ett rejält, hederligt, gammaldags slagsmål?
I så fall skall man slåss med sin kamera också...för att avgöra kvalitet och hållbarhet såklart. På med längsta gluggen och så används kamerahuset som slagverktyg. *sneglar den stabila F3:an*
;)
Kast med sketen *valfri kamera här* blir väl den ultimata avslutningen på fighten. :D

En tanke... Om det blir ett större antal deltagare kan man nog inte förutsätta att alla vill göra allt. Så om det skall vara schemalagda aktiviteter kanske man kan ha några olika alternativ? Exempelvis naturfoto ute i bushen och som alternativ studiofotografering.
 
Våld är inte kul men jag skrattade så jag grät när jag såg förslaget om att avgöra kameradiskussionerna en gång för alla.
 
Hej på er!

Japp jag ställer upp!

Klart att vi i FILM skall vinna allt *ler*
Sagt med ord iallafall...
Men sen är det en annan sak om vi gör det i verkligheten.



Janne: Skulle vi inte kunna ha någon sorts tävling mot varandra i olika klubbarna??

Någon typ av fototävling eller liknande...
Får spana vidare i detta lite grann.
 
ANNONS