Annons

Ska vi ordna en hejdundrande STORTRÄFF?

Produkter
(logga in för att koppla)
FILM) (musslan skrev:
Janne: Skulle vi inte kunna ha någon sorts tävling mot varandra i olika klubbarna??

Bra idé!

Mosebacke drar sig inte för någon utmaning.
Kom igen ni som törs ;)

Roddarlaget:
- Marie Jarleskog
- Håkan Ringman
- Janne Arleklint

Någon mer?

Aktiviteter:
- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion
- Dricka öl/vin snacka skit och grilla
- Fototävling med given toykamera
- Tävling mellan "klubbar"
 
Senast ändrad:
Jag kan kolla upp lite med camping i tält och övernattingsstugor, med priser och sånt.

Och om vi skulle ha en fototväling där alla har samma villkor med Engångskamera.
Kan jag se efter om vi kan hitta något billigt och bra ställe där vi kan köpa engångskameror, Och sedan få dom snabbt och billigt framkallat.


Eller vad säger du?

Hur många ska man räkna med som vill sova över?
En hel helg eller?


Hör av dig....
 
Okej...nu har jag noterat ditt nummer!

När passar det dig att ringa?
Inte just nu iallafall tyvärr, måste försöka få lite sömn här hemma just nu.

Hör av mig till dig!
 
Mycket entusiasmt är det i alla fall, hoppas det blir en helg man är ledig. Dessutom kan vi säkert skrapa ihop några till ifrån Helsingborg

Kanske kunde man få tag i något proffs som kunde sätta upp en studio, delvis för att kunna prova att plåta modeller, och delvis för att själv lära sig ljussättningens djupa djungel....

// Anders
 
aceeo skrev:
Mycket entusiasmt är det i alla fall, hoppas det blir en helg man är ledig. Dessutom kan vi säkert skrapa ihop några till ifrån Helsingborg

Kanske kunde man få tag i något proffs som kunde sätta upp en studio, delvis för att kunna prova att plåta modeller, och delvis för att själv lära sig ljussättningens djupa djungel....

// Anders

Kan vi bygga ett gömsle så att vi kan öva fota lo oxå?
 
Re: Re: Många som har nappat på idén

Arleklint skrev:
Erik Schalin:
Du verkar ha koll på fotoklubben i Husqvarna. Kan du kolla vad dom har för lokaler och vad de skulle kosta att hyra upp fredag kväll - söndag kväll?
Jag vågar inte lägga mig i nu när köket kommer om bara ngra veckor.

Men maila eller ring deras ordf: Nils Holmén, han är trevlig.
HFK har säkert synpunkter på både Om, När och hur.
 
Arleklint skrev:
Aktiviteter:
- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion
- Dricka öl/vin snacka skit och grilla
- Fototävling med given toykamera
- Tävling mellan "klubbar"
En vanlig fotoutställning?
Alla tar med en bild i A4-storlek...
 
Givet!

Aktiviteter:
- Alternativ utställning med hemgjorda prylar och studiorigg
- Begagnatförsäljning alternativt auktion
- Dricka öl/vin snacka skit och grilla
- Fototävling med given toykamera
- Tävling mellan "klubbar"
- Fotoutställning av alla deltagare
 
Helkul idé!

Det här verkar ju hur kul som helst, och jag är preliminäranmäld på intressetråden, men jobbet kan nog ställa till det en del - jobbar grymt oregelbundna tider. Senast det begav sig i Jönköping kunde jag inte :(
Hoppas det går bättre den här gången.

MVH
Andreas
 
Senast ändrad:
Brejdol skrev:
Är inte en sådan träff ett perfekt tillfälle att göra upp frågan om man ska ha Canon eller Nikon en gång för alla med ett rejält, hederligt, gammaldags slagsmål?

Många olika fraktioner med olika uppfattningar inom andra intressesfärer gör detta hela tiden, och det verkar fungera alldeles utmärkt.

Minolta- och Pentaxägarna får gärna vara med också! (Dom som har Leicor kan väl dokumentera?) Övriga kan ju kolla på, grilla korv, bryssla kål, lägga provisoriska förband och gips, och inte minst se till att ölen är kall..

LOL!!!! *gråter av skratt*
 
Enfotograf skrev:
Inte röd, Rosa skall det vara

*Snyft* Jag mindes just min egna Konica Pop, som jag fick 1989 för att jag sålt GP till bakfulla värmlänningar varenda söndag i 4 år.

Den föll tungt ur min kavajficka, från nionde våningen på ett hotell vid Balatonsjön, rakt ned i asfalten.

Jag minns hur jag stirrade fånigt efter den, jag såg hur den närmade sig den mörka asfalten snabbt, jag såg hur filmen, fylld med foton av tjejerna i klassen endast införda bikini, ringlade ut sig i serpentiner, och batterierna som sköt ut som projektiler åt alla håll...

Kan vi inte köra med Fujis engångskameror istället? Konica Pop är alltför känslomässigt belastad för min del.
 
Undrar bara lite om jag som inte är medlem i någon av intressegrupperna eller någon fotoklubb då inte kan vara med på denna träff som låter hur kul som helst.

Ciao Annika
 
LaSvedesina skrev:
Undrar bara lite om jag som inte är medlem i någon av intressegrupperna eller någon fotoklubb då inte kan vara med på denna träff som låter hur kul som helst.

Ciao Annika

Självklart är ALLA välkomna!

Skriv upp er här om ni gillar idén om en träff, så att vi får koll på intresset. Inget är bindande.
 
ANNONS