Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska sälja objektiv och blixt, hjälp mig sätta pris.

Produkter
(logga in för att koppla)
tannler skrev:
Marknaden styr - på gott och på ont.

Jodå, att det är marknaden som styr fick jag erfara när jag bjöd på ditt 50mm f1.4. :(

Fick iaf jagat upp det ca 300:- under slutsekunderna, är alltid lite tröstande när man har lyckats jaga upp priset en del så att den andra störande köparen får betala mer än vad han hade behövt om jag inte hade bjudit. Kanske låter sjukligt skadeglatt men sån är jag. :)

Det ser ut som om du får vettigt betalt för grejorna, Det som jag skulle varit intresserad av vore blixten, som andrablixt, och macrot. Dock ska jag vänta och se om Sigma släpper sin 150/2.8 Macro till Sony.

Annars tycker jag att du får bra betalt för grejorna, jag skulle inte ge en tusing för en beercan, men det beror nog på att jag har en som jag köpte på eBay två månader efter att D7D:an hade kommit, dvs innan begagnatpriserna blev sjuka. 900 för 50:an tycker jag är helt ok, jag har för mig att den kostade 1400 ny så länge det gick att få tag på den och någon 1.7:a finns väl inte från Sony ännu.

Grattis till vad som verkar vara bra affärer för dig, och förhoppningsvis även för köparna.

FiLM) (Toba skrev:
Det ser ut som om du får vettigt betalt för grejorna, Det som jag skulle varit intresserad av vore blixten, som andrablixt, och macrot. Dock ska jag vänta och se om Sigma släpper sin 150/2.8 Macro till Sony.

Annars tycker jag att du får bra betalt för grejorna, jag skulle inte ge en tusing för en beercan, men det beror nog på att jag har en som jag köpte på eBay två månader efter att D7D:an hade kommit, dvs innan begagnatpriserna blev sjuka. 900 för 50:an tycker jag är helt ok, jag har för mig att den kostade 1400 ny så länge det gick att få tag på den och någon 1.7:a finns väl inte från Sony ännu.

Grattis till vad som verkar vara bra affärer för dig, och förhoppningsvis även för köparna.

Tack Torbjörn.

Måhända att beercan var mycket billigare förut när Minolta precis släppt 7D. Men även med dagens priser så är det ett objektiv som presterar mycket bra i förhållande till vad det kostar.

Mvh \ Micke

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar