Christian83f
Avslutat medlemskap
För ett tag sedan så fotade jag med Canon 5D mark II och ett 300/4L IS. Denna kombon gav jättefina och skarpa bilder tack vare (bland annat) en riktigt bra bildstabilisator. Jag sålde tyvärr iväg kombon för ett tag sedan och nu har jag återigen införskaffat mig en 5D mark II, fast med ett 70-200/4L IS. Denna bildstabilisator ska ju vara ännu bättre och objektivet ska vara en av de skarpaste zoomarna som finns. Men... Det är nästintill omöjligt att få skarpa bilder! Först trodde jag att den fokuserade fel, men det ser ut som att den prickar hyfsat rätt. Dock skulle den behöva kalibreras för att träffa ännu bättre. Men även om jag träffar rätt så får jag inte så skarpa bilder som det borde vara. Det är först när jag börja närma mig 1/500 i slutartid som bilderna blir hyfsat skarpa. Jag kan väl omöjligt vara så vingelhändig. Har även testat objektivet med en 20D och det blir samma resultat. När jag testar ett annat objektiv på 5Dn så blir det likadant även där.
Jag ringde och pratade med Intervision, eller vad de heter nu för tiden, och de tyckte jag skulle skicka in den. Men de tar ju 1400 spänn bara för att ta emot kameran och objektivet så jag tänkte att någon här kanske har någon idé huruvida det är värt det, eller om det kan vara något annat tokigt (läs handhavandefel).
Jag ringde och pratade med Intervision, eller vad de heter nu för tiden, och de tyckte jag skulle skicka in den. Men de tar ju 1400 spänn bara för att ta emot kameran och objektivet så jag tänkte att någon här kanske har någon idé huruvida det är värt det, eller om det kan vara något annat tokigt (läs handhavandefel).