alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Jag håller på att fundera på en 70-200 zoom till min Canon EOS 10D. Och det är ju ett inte helt enkelt beslut att ta. Ena dagen lutar jag åt att försöka hitta ett begagnat Canon 70-200/2.8, nästa dag tänker jag att "nej, jag satsar på Sigmas 70-200 istället" för att tredje dagen luta mer åt Canons 70-200/4. Hur som helst, jag skulle vara mycket tacksam om någon som har en 70-200/2.8 (Sigma eller Canon, spelar ingen roll) skulle kunna ta två testbilder på 200-läget, ca 5 meters avstånd med bländare 2.8 och 4, så att man kan se vad det egentligen gör för skillnad.
Jag har läst skärpedjupsdata på Canon Camera Museum (där man kan utläsa att på fem meters avstånd på 200-läget ger 2.8 ca 12 cm skärpedjup och 4 ca 17 cm). Men hur ser det ut i bild?
Finns det någon som kan posta in en jämförande bild här så skulle jag vara mycket tacksam )
Jag har läst skärpedjupsdata på Canon Camera Museum (där man kan utläsa att på fem meters avstånd på 200-läget ger 2.8 ca 12 cm skärpedjup och 4 ca 17 cm). Men hur ser det ut i bild?
Finns det någon som kan posta in en jämförande bild här så skulle jag vara mycket tacksam )