Annons

Skärm kris, 27" LG?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, funderat på det men det blir nog 27" för min del. Det är ingen perfekt skärm, men för pengarna och användningsområdet hittar du förmodligen ingen bättre. Det är i stort sätt samma prestanda i sRGB-läge som på Dells U2410, men en bra slant billigare.

Test, borde så klart ha länkat det tidigare, sorry:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm

Jag tänkte beställa nu, var tvungen vänta lite pga födelsedagar å grejer. Men efter att ha läst testet verkar det som att man naturligtvis behöver kalibrera HP skärmen, men Dellen är redan kalibrerad, så då sparar jag de runt 1000kr som Spydern kostar? För jag antar att fabrikskalibreringen gör all framtida kalibrering onödig?

Jag tänkte beställa nu, var tvungen vänta lite pga födelsedagar å grejer. Men efter att ha läst testet verkar det som att man naturligtvis behöver kalibrera HP skärmen, men Dellen är redan kalibrerad, så då sparar jag de runt 1000kr som Spydern kostar? För jag antar att fabrikskalibreringen gör all framtida kalibrering onödig?
Knappast, skärmen bör kalibreras ca en gång i månaden. Fabrikskalibreringen innebär möjligen att den är bättre grundjusterad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar