Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärm för spel och fotobearbetning

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Keys

Aktiv medlem
Jag redigerar mkt foton, i Photoshop och lightroom.
Men jag älskar också att spela spel på datorn.

nu ska jag köpa ny skärm, till en nyköpt dator, och försöker hitta en kombination av spelskärm och redigeringsskärm.

finns det någon här inne som kan hjälpa mig? Någonmer som redigerar och spelar på samma skärm?

jag är ute efter en 27-32”, 4k skärm.

Helst vill jag ha 90-144hz, under 10ms latency, bra kontrast, bra svärta, bra färgåtergivning….för max 6-7 tusen. Typ.
Kanske kan sträcka budgeten litegranna.

Jag kör en LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz. Tycker den duger om man ska kompromissa. Är också en gamer men gillar att fota och styra i Lightroom. :D

För tillfället lutar det nog åt LG ULTRAGEAR 27GP950-B 27", men kan säkerligen svänga.
Jag har lite rabatt på en butik, så jag kan nog få in den inom budget….

Jag redigerar mkt foton, i Photoshop och lightroom.
Men jag älskar också att spela spel på datorn.

nu ska jag köpa ny skärm, till en nyköpt dator, och försöker hitta en kombination av spelskärm och redigeringsskärm.

finns det någon här inne som kan hjälpa mig? Någonmer som redigerar och spelar på samma skärm?

jag är ute efter en 27-32”, 4k skärm.

Helst vill jag ha 90-144hz, under 10ms latency, bra kontrast, bra svärta, bra färgåtergivning….för max 6-7 tusen. Typ.
Kanske kan sträcka budgeten litegranna.

Jag spelar en hel del. Ska man ha en snabb spelskärm utan att spelen blir lidande så hade jag inte satsat på 4K, men jag vet ju inte hur kraftfull din dator är.
Jag har en IPS 27 tum Predator G-Sync skärm på 144hz och 1440p upplösning.
Bildmässigt så är den riktigt fin men jag har inte jämfört med äkta bildredigerings skärmar. 4K klarar jag mig lungt utan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar