Fotosidan redaktion 2
Aktiv medlem
Roligt att du köpte den för mig, KG. Det värmer att höra
Jessica S
Jessica S
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jodå! Fågelflockbilden (den nedre) i Canon-annonsen på sidan 32 är den bästa bilden i hela tidningen.Tomasz skrev:
Vinnarbilden då? -Jag tycker den är en värdig vinnare, jag kan ju bara jämföra med de andra bilderna i tidningen och där hittar jag ingen som är klart bättre.
Jag ser tydligt ett spår av Pieters bilder i denna. DVS hög kännsla men med ett amatörmässigt uttryck. Kanske för att man väljer att inte dra för hårt i kontraster och färgmättnad vad vet jag. Alla kan ju inte ägna sig åt babekopiering.
/Maverick [/B]
jimh skrev:
Det är ju lite som debatten om Tuija Lindström där man blir klassad som bakom flötet för att man inte gillar hennes produktion.
-big kahuna- skrev:
den bryter mot de flesta regler som finns när det gäller foto.
starnut skrev:
Tim, förmodar att ditt svar inte var till mig? Jag är ju av den bestämda åsikten att inom foto finns det ingenting som heter regler.
Länge leve kreativiteten
HDFS) (KGS skrev:
De har inte ens en jury, de har en utvald fotograf som väljer varje månad...den här månaden Pieter ten Hoopen...
Kanske kan man se bilden på www.tidningenfoto.se fast då måste man hitta nån inloggningskod, som jag inte hittar i mitt lösköpta nummer...
Av en ren slump fotade jag mitt skrivbord när jag satt o läste tidningen, syns väl inte så bra, men du vet åtminstone vilken bild du ska leta efter om du bläddrar på biblioteket ;-)
alf109 skrev:
Det kan också vara så att vissa betraktare köper vad som helst bara en tillräckligt känd fotograf sagt att bilden är bra.
Om bedömmaren hetat Nisse Jönsson så hade säkert betydligt fler tyckt att bilden var värdelös, eller??
Det blir lite kejsarens nya kläder över sånt här.