Annons

Sigma SD14 vs nikon d60

Produkter
(logga in för att koppla)

seffo

Ny medlem
Skulle behöva hjälpa av er från fotosidan.Jag är en amatör fotograf som ska köpa mig en ny systemkamera.
Är Sigma SD14 en bra kamera och är det värt att köpa kameran?
ska köpa en kamera imorgon och det står mellan Sigma SD14 vs nikon d60.
Vilken kamera tror ni är bättre och några nackdelar,fördelar?
 
Sigma SD14 är en gammal kamera som släpptes 2006. Den har säkert fördelar men jag skulle inte köpa den modellen. När det gäller kamerahus är Sigma ett väldigt litet märke som aldrig riktigt blivit etablerat. Köp du en trygg Nikon!
 
Är Sigma SD14 en bra kamera och är det värt att köpa kameran?

Ja SD14 är en bra kamera och den är väldigt prisvärd idag. Jag har använt den SD14 ett år nu och Sigma kameror ännu längre och klagar inte med tanke på vad jag gett för den.

Skulle jag köpa en SD14 idag? Njae, jag har ju en 5d2 på beställning så svaret blir ju nej. Inte för SD14 är en dålig kamera men Sigma har inte riktigt hängt med i "Prosumer" och pro-segmentet, vilket skulle varit nödvändigt för att få mig att stanna.

Om du är den sortens fotograf som föredrar att vrida fram "gröna rutan" hålle nere avtryckaren och hoppas på att du får en bra bild så skall du absolut gå för Nikon, om du har lite tålamod och vill ha en kamera som ger unika bilder, lägre upplösning men exakt per-pixelskärpa och lite annorlunda färghantering (jag är förälskad i Foeveon-karraktären) så kan du nog satsa på en Sigma utan att oroa dig.

Tål att tänka på, och att lägga en dag på att fundera skulle inte jag göra oavsett vilken kamera jag var ute efter.

//M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.