Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma Objektiv AF 28/1,8 EX DG

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
nån som kan svara på om detta är ett bra objektiv? och framför allt: funkar den utan problem med Eos 300D? Inga kompabilitetsproblem?
 
kanske bättre att köpa Sigma Objektiv Af 50/2,8 Ex Macro. såg att 28 f1.8 inte fått så bra på photodo men att 50 f2.8 fått mycket bra... nån som kan råda mig till nåt... orkar inte vänta på canons 50 f1.8 längre (som troligtvis aldrig kommer som det känns).
 
Sigma Objektiv Af 50/2,8 Ex Macro, ska vara mycket skarp och fin..har enbart hört gott om det objektivet från de som har den.
 
Jag skulle också, som du, köpa ett Canon 50mm 1,8, men det var slut överallt, så jag köpte ett Sigma 50/2,8 macro istället. Ångrar inte det en sekund! Skarp, macro, och f2,8 duger gott som största bländare (för mig)

/Erik
 
är nog tillbaka på ursprungliga tanken på 28mm f1.8. känner att jag nog vill ha f1.8. med brännvidsförlängning blir det ju 44mm och det är rätt så lagom för mig... undrar bara om det är ett bra objektiv? eller ska man ändå ha 50mm objektivet? kluven...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.