Annons

Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro till Minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Hejsan
Undrar en sak varför finns inte Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro till Minolta det finns ju till Canon & Nikon ????
 
Sigma har väl gjort bedömningen att marknaden är för liten. Fast det är ändå en ganska ny optik, så det kanske kommer. Sigma släpper alltid till Canon Nikon och naturligtvis Sigma först.
 
Är själv sugen på den gluggen, med en 1,4x konverter så har man både bra macro och hyffsad tele i ett paket. Det blir inte så himla tungt heller som om man köpte ett 70-200.
 
Odden skrev:
Hejsan
Undrar en sak varför finns inte Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro till Minolta det finns ju till Canon & Nikon ????

Ja det verkar som dom tängt så dom som tar in sigma i sverige för det verkar som det bara är i sverige dom inte tar in den gluggen
 
Re: Re: Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro till Minolta

Odden skrev:
Ja det verkar som dom tängt så dom som tar in sigma i sverige för det verkar som det bara är i sverige dom inte tar in den gluggen

Men finns den i Minolta-fattning då? Enligt Sigmas hemsida så finns den bara med Canon, Nikon och Sigma-bajonett. Finns den så kan säkerligen Tura ta hem den till dig.
 
Att be Tura beställa hem är som att tro att helvetet ska frysa igen. Sämre företag har jag fan aldrig varit med om. Ingen bryr sig och det är alltid någon annan som bär ansvaret osv. Hur kan ett sånt jävla företag få existera överhuvud taget. Har jag varit i kontakt med dem, svar ja. Jag frågade dem efter en Sigmaglugg som jag vet har Minoltafattning, samt när leverans på Sigmas TC 1,4X var aktuell. Vad får jag för svar. Nej det är inget vi tänker ta hem. Varför då frågar jag, är inte ni generalagenter. Var på han svarar - Jo, men vi tänker inte ta hem det iallafall. Varpå jag blir förbannad och frågar om det är så att jag ska importera det själv, då varar människan - ja det verkar inte bättre. Vad är det för service. Ta ifrån dem generalagenturen blixtsnabbt. Det är fler än jag som har problem med dem (ex Cyberphoto etc)


Till slut får jag ett nummer till någon i Finland som var "the Man" och skulle kunna svara på mina frågor. Den personen har jag ännu inte lyckats få tag på.

Mitt råd till dig är följande: Importera själv när 150mm macro kommer med Minoltafattning. (om det nu gör det).

mvh/Ove
 
Det svar jag fått på samma fråga förut har varit att 150-gluggen bara tillverkas med HSM, och eftersom Sigma (ännu) inte tillverkar gluggar med minoltafattning och HSM så bidde det inte minolta-glugg av 150:an.
Vi får väl hoppas att de ska ta steget och överge kompatibiliteten med de äldre kamrorna och ge oss HSM-gluggar. :)
/ Torbjörn, som själv är väääääldigt sugen på en 150:a!
 
Om nu Tura är så förbaskat dåliga så skulle inte jag tveka att köpa från Tyskland. Det har betydligt bättre omsättning där så väntetiderna på udda prylar bör vara kortare.
 
Re: Re: Re: Sigma EX 150/2,8 DG HSM Macro till Minolta

Jeppe skrev:
Men finns den i Minolta-fattning då? Enligt Sigmas hemsida så finns den bara med Canon, Nikon och Sigma-bajonett. Finns den så kan säkerligen Tura ta hem den till dig.

Pixxass.de har den för 622 eur
http://pixxass.de/tep/catalog/default.php?cPath=25_40_229&osCsid=82f0c62442b13c28203a71163a4d3c6e

Skickade ett mail tilldom och frågade lite om den gluggen


Var i Lom i Norge och såg en Tysk med en D7D och Sigma 150/2.8 EX DG så jag frågade han var han köppt den gluggen och han berättade att han köpt den på Pixxass han visste bara om 3 affärer i eu som hade den
 
Va fasen finns den gluggen till Minolta AF. Jag som gått runt och velat över att det inte finns några vettiga makrotelen till KM. Nu skall det sparas, för jag tror inte tomten hinner köpa ett sådan till mig till denna jul.
 
Trodde det var pixass som var fel på det, men då finns den alltså... ja den hade verkligen inte suttit fel :)
 
Kollade med AC-foto som även de listar denna som tillgänglig produkt. Deras svar är:

----------------
Dear Mr Carlin,
thank you for your request.

The delivery of this lens with Minolta mount shall start next year.

If you have any further questions please feel free to e-mail us at any
time.

Best Regards
----------------

Så det verkar som att Sigma är på gång med denna glugg till KM AF-bajonett.

Det är bara att gratullera oss själva som vill ha ett kortare/model tele med makro utan att behöva träna med blyvikter inför kommande strapatser.

Denna glugg med 1,4x konverter blir en perfekt tele och makrokombination för mig.
 
Jag verkar inte få svar på mitt brev så det var kul att höra att någon annan hört på annat ställe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.