Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma eller L-optik?

Produkter
(logga in för att koppla)
Peter Thorén skrev:
Jaha, nu har man gjort sitt första Ebay köp. Jag hoppa satt jag inte får ångra mig... Det blev ett Sigma 100-300 till slut för 840 Euro inkl. frakt från:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=80379&item=7504724789&rd=1

Återstår att se hur det går. Det blir ju knappt 2000 billigare än i Sverige och även billigare än från USA.

Mvh och tack för all hjälp!

Peter

Hur gick det med denna affären? Såg att affären du köpte det i (på ebay dvs) sänkt priset en aning nu vilket gör det ännu mer prisvärt.

// Mats
 
Bob_Zemco skrev:
Hej! Jag undrar vad ett ca 1,5 år gammalt Ef 100-400 IS i mycket gott skick står sig i begagnatpris? Kanske nån som har lite koll?

Mvh Peter

Skulle tro att du kan få det för 11000,- kanske snäppet mindre om du har lite tur.

Jag skulle se 10500,- som ett bra pris om det är i nyskick. Om det bär spår av användning så skulle jag nog betala max 10000,- oavsett ålder.

Mvh Niclas,
 
Allt gick alldeles utmärkt och det finns ingenting att anmärka på. Lite surt var det ju att han sänkte priset men det vart ju bra ändå.

Mvh
Peter
 
Niclasfoto skrev:
Skulle tro att du kan få det för 11000,- kanske snäppet mindre om du har lite tur.

Jag skulle se 10500,- som ett bra pris om det är i nyskick. Om det bär spår av användning så skulle jag nog betala max 10000,- oavsett ålder.

Mvh Niclas,

Tack för ditt svar Niclas!

Mvh Peter
 
Peter Thorén skrev:
Allt gick alldeles utmärkt och det finns ingenting att anmärka på. Lite surt var det ju att han sänkte priset men det vart ju bra ändå.

Mvh
Peter

Sänkningen verkar nästan vara generell om jag sett rätt (frånsett svenska affärer då), tycker mig se att TD och de andra seriösa affärerna på ebay gått ner motsvarade summa...

Kan det vara så att ett Sigma 100-300 f4 EX DG HSM är på g...?? ( med DG som tillägget pga bättre antireflexbehandling på sista linselementet som de sista EX gluggarna från Sigma )

Någon som vet?

// Mats
 
Hej, jaghittade ett tidigare inlägg som kanske passar igen.
” Jag äger och använder dagligen en rad olika L-objektiv. 17-35, 28-70, 200, 2,8, 135, 2,0 och 70-200. Jag jobbar som fotograf och lever väl på mitt jobb. Mina kunder inkluderar BOSCH, BMW, Daimler/Chrysler, Porsche mfl.

Trots det är det 17-85an som sitter på min 20D största delen av tiden!?
Det är en underbar glugg.Hittils har jag inte hört någon kund som klagat på skärpan i mina bilder.
Tvärt om så frågar de ofta om det verkligen är en digital bild och förundras över kvaliteten.

I dagligt fotograferande så ser jag ingen skillnad mot L-isarna.
Däremot så är 17-85an lätt och behändig. Snabb och med ett omfång som räcker till det mesta.”

I bland är den bästa bilden inte den skarpaste. Det är många här på FS som snöar in på en massa snack.
Vad gör ni egentligen med era bilder? Hur bra är bra nog?

Hur många av er som sitter och klagar på allting håller egentligen på med fotografi?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.