handbolls_gurun
Avslutat medlemskap
vad skulle ni säga att användningsområderna är för följande objektiv...när krävs det 2,8: an för bra resultat.
70-200 /4
70-200 /2,8
70-200 /4
70-200 /2,8
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Damocles skrev:
För er som inte testat skillnaderna själv så råder jag er att springa in i en t.ex. en expertbutik och kolla på sigmas utbud, främst då 70-200/2.8 och 100-300/4.
Sen när ni gjort det kan ni döma om de extra 40-60%-en för Canon är värt det. Olika personer har olika referensramar och tycker olika saker är viktiga, namn, finish, funktion osv.
Om ni har pengar som rinner ut genom örongen men vill ha något som inte finns hos Canon så kolla in Sigma EX 120-300/2.8.
Skoda eller Audi, eller kanske Volkswagen.
Oavsett vilket går det inte bara att gå på namnet. Det finns Volkswagen som kostar uppåt millen också likväl som att Skoda inte bara gör småbilar.
slammis skrev:
Hur skarpt är egentligen Sigma 70-200/2,8 vid full öppning? Det jag hört tyder på att denna lins måste bländas ner några steg för att kunna mäta sig med Canons L-serie. EF 70-200/4L ryktas däremot vara knivskarp redan vid f4.
BugEyes skrev:
Jag också.
Ska man ha ett Canon objektiv med motsvarande prestanda så är prisskillnaden femsiffrig. Jag är mycket nöjd med det jag köpt av märket Sigma hittills och just den gluggen står högst på önskelistan.
Är det någon som vet om den verkligen går att få till det priset i NY och i så fall var?
Har nämligen en egen kompis som ska dit i Maj. (som om jag hade kompisar, snarare en kollega).
Peter Thorén skrev:
Törs man köpa från Ebay? Jag har hittat ett bra pris på ett Sigma 100-300 /4. Han är "Ebay power seller" och har 100% positiva omdömen (totalt 2593 omdömen under de senaste 12 månaderna).
Vad tror ni?
Mvh
Peter
ganska skrev:
En annan sak som jag tycker ligger till sigmas fördel mot EF70-200 är färgen. Den vita färgen lyser nästan! Svart är mycket diskretare och smälter in på ett helt annat sätt. Vita objektiv tror jag har en tendens att skräma människor. Om det nu är människor man ska fotografera.
//Mvh Viktor