Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70mm F2.8 EX DG MACRO

Produkter
(logga in för att koppla)

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Hej!

Funderar SKARPT :) på att köpa ett sådant. Tänkte ha det till produktfoto, makro och porträtt tillsammans med Sony A550 (tills vidare).

Recensionerna här på fotosidan, http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13372, klagar en del på att AF-motorn är slö och låter. Nån som vet hur det förhåller sig för minolta/Sony? Har objektivet egen fokusmotor där, eller använder det skruv-funktionen och kamerahusets motor?

Nån med erfarenhet av detta objektiv för Sony och ev tips på annat objektiv istället.

Tänkte handla från www.warehouseexpress.com som har mycket bra priser jämfört med svenska handlare, men av någon anledning så har dom inte listat just detta objektiv för med Sony/Minolta-fattning. Däremot finns det för "Sigma-fit", http://www.warehouseexpress.com/buy-sigma-70mm-f2-8-ex-dg-macro-lens-sigma-fit/p1013808. Vad sjutton är det för nåt?

Jag gissar att de helt enkelt har gjort nån miss på websiten eftersom objektivet finns för Sony och de har massor med andra Sigma-objektiv för Sony. Jag tänkte kontakta dem och fråga, men innan jag gör det så vore jag glad om nån kunde reda ut det här med Sigma-fattning.

/Mats

Sigmafit innebär att det passar till Sigmas egna SLR.

Jag använder ett sådant till min A700 från och till och är mycket nöjd med skärpa och bildkvalité. Objektivet har ingen egen motor utan använder kamerans. Du kan låsa fokuseringen till två områden, nära ner till 1:1 samt oändlighet till nära alternativt inte låsa alls vilket ger autofocus från oändlighet till 1:1.

Det är knallskarpt, med fint skärpesläpp och mycket trevligt i hantering...har det inte till Sony...men väl Pentax...same same but different ;)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto