Annons

Sigma 70-200 2,8 OS

Produkter
(logga in för att koppla)

RE1NE V1NDEBR0

Avslutat medlemskap
Sigma 70-200 2,8 OS
varför har de inte gjort en sådan?


sigma har ju OS nu och tamron VC... varför har de inte slängt in dessa i deras 70-200 2,8 gluggar... du skulle man ju ha ett riktigt bra alternativ till nikons och canons dylika för 18 000...
 
Ja, det är i högsta grad en befogad fråga, jag har undrat samma sak.

Det känns mycket märkligt, de skulle helt klart ha en marknad där.
 
Jag tror att svårighetsgraden på att konstruera stabiliseringen utan att få negativa optiska effekter ökar med ljusstrykan på objektivet.

En bidragande orsak kan också vara att det skulle krävas omfattande ändring av den optiska konstruktionen för att få plats med stabiliseringsmekanismen, så de skulle kanske behöva skrota designen de redan tagit fram i förtid, vilket nog skulle vara rätt kostsamt.
 
Jag tror också det kan vara så Mikael. Jag har precis beställt ett Sigma 70-200 HSM II MACRO. Hade gärna köpt en 70-200 nikkor om den inte vore så dyr. Så länge jag inte tjänar pengar på min fotografering så tycker jag inte det är lönt. Har fotografer klarat sig utan VR i så många år gör jag nog det också=)
 
Jag tror också det kan vara så Mikael. Jag har precis beställt ett Sigma 70-200 HSM II MACRO. Hade gärna köpt en 70-200 nikkor om den inte vore så dyr. Så länge jag inte tjänar pengar på min fotografering så tycker jag inte det är lönt. Har fotografer klarat sig utan VR i så många år gör jag nog det också=)

hur gjorde man förr i tiden när man idag är i en situation där man behöver ISO 6400, f2,8 200mm och landar på en slutartid på 1/60 samt handhållet...
kan det vara så att förr i tiden så sa man att det fotot inte kunde göras medan man idag bara halar upp D700 och 70-200 vr och tar bilden...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.