Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200/2.8 EX HSM,Första intrycket

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaja, jag har full förståelse för att du inte har fått upp några bilder men hur verkar det du har sett hittils? Det som inte blev underexponerat alltså...?
Förutom skärpedjupet alltså?

Märks det någon vinjettering vid 200 mm f/2.8?

Jupp det fanns vinjettering på 200/2.8..inte mycket men man kunde ana den. Jag ska nog springa ner och få en del bilder inscannade i väntan på min scanner...Vid 5.6 är den dock helt borta, möjligen redan tidigare, ska prova alla bländarsteg. (Samma resultat vid 5.6/400mm med convertern). Hade förstås inte väntat mig att det skulle vara helt vinjetteringsfritt...Ska ta några rullar till...T.ex. nu på söndag naär man ska ut med Terje o &..

Jodå finfina färger..svårt att ge någon bra uppfattning över nätet, men kolla in gullvivan i mitt album..

Jo, såg ju fint ut sådär på en bild. SKulle vara roligt att se fler under olika förhållanden. Känns för jävligt att leta nytt objektiv bara för att det inte finns något stativfäste och konverter till mitt EF 80-200 2.8

Kommer flera bilder... En Canon D2400UF är på ingående... kom på att jag troligtvis inte behöver vassare scanner för webben...lämnar in när jag ska ha på papper...

Jeppe skrev:
Kommer flera bilder... En Canon D2400UF är på ingående... kom på att jag troligtvis inte behöver vassare scanner för webben...lämnar in när jag ska ha på papper...

Den skannern är inget att ha,tyvärr Jesper..
mvh/gunte..

Har en Canon FS2710F också på G... Tror det blir den istället även om den saknar Fare och är lite äldre... 2720 dpi..filmscanner..om ni inte visste..

NiklasK skrev:
Kom med lite alternativ då Gunte.. Du kan ju inte bara säga att den inte duger!

Jag har just nu en HP 4470C,ganska skaplig till dia om man ser till det låga priset och absolut prisvärd jämfört med Canons värsing..tyvärr passar inte 3 mm ramar i diaadaptern men det går ju att rama ur för stunden..jag har tyvärr inte testat att skanna påsiktsbild..
mvh/gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar