Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 50-150 2.8 eller sigma 70-200 2.8

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, njae, utsnittet är 1,5 gånger snävare än på en 24x36mm ruta. 50-150 på 16x24mm motsvarar ungefär 70-200 på en 24x36-ruta.
 
Sigma ska släppa en ny variant av sitt 70-200 2,8 har jag hört talas om (kolla cyberfoto, någon gång i sommar tror jag)

Annars kommer tamron med ett 70-200 2.8 ganska snart.


Jag har ingen aning om några objektiv, äger inte ens en kamera ännu.
 
Jag tycker 50-150 verkar superintressant. Den största skillnaden är i mitt tycke storleken och vikten.

Ett 70-200/2.8 är långt och tungt, ett 50-150 väger väl ungefär hälften? Dessutom skulle jag själv värdesätta de extra 20mm på "korta" änden en hel del.
 
Jo, håller med dej, men 70-200 har något bättre byggkvalite´sen att vikten ligger på 1.3kg gör att objektivet ligger bra i handen och man slipper skakningsoskärpan..
 
Sigma 50-150 har mycket dålig konstruktion ( Nikon). Mitt gick plötsligt av!! ihopskruvat med tre pyttesmå skruvar i veka pyttesmå plasttappar Sigmas 70-200 är mycket mycket bättre i kvalitet både optiskt och konstruktion/mekanik.
mvh Jan
 
Det var inte så roligt att höra, hoppas att det gick på garantin!!! Jag har iaf beställt ett Sigma 70-200 i går, och ser fram mot detta!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.