JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Nytt DG-varianten Technikdirekt.
17777,86 kr
17777,86 kr
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JanOlofHärnström skrev:
Du får höra av dig Magnus när det är dags. Zoomen tror jag passar mig bättre egentligen.
Jag har hört olika om Canons service. Alla är inte nöjda.
När jag var helt utan tele i somras köpte jag ett 70-300 IS. Efter ett tag skickade jag in det för reparation och kontroll av det kända fokusproblemet som vissa gluggar har.
Kommunikationen sker över internet och firman säger att reparationen ska ta 5 dagar. Nu drog det över tiden. Jag lovades nya datum hela tiden. Svenska Canon slog helt och hållet ifrån sig något ansvar och hänvisade till servicefirman.
Nu ska gluggen vara färdig, två veckor efter utlovat sista datum. Hade man redan från början sagt att det kan dröja pga semestrar o. dyl. så hade det gått att skjuta på det hela i stället.
Det kanske låter gnälligt men i så fall är jag gnällig.
Tamrock skrev:
den som funderar på ett sigma 300 2,8 lär
inte bli besviken,väldigt mycke glugg för pengarna
och enormt skarpt
fördelen med canons är en lite mjukare skärpa, bättre motljusegenskaper och mildare kontrast
dvs mindre risk för kromatisk aberation
byggkvaliten är nog ett strå vassare oxå
men sigman är riktigt kanonbra,snabb,exakt och
ljudlös,sa jag att den är skarp?
macrobild skrev:
Mindre risk för CA?
Mikael
StefanA skrev:
Vem bryr sig ingen ser skillnad på en bild tagen där och en annan tagen på ett annat där. Bilderna är sekundärt. Utrusningen ska väl vara sekundärt. Ni är så fixerade vid skärpa. Den nya digitaltekniken drog med sig en massa teknikintresserade.
Tamrock skrev:
du menar kanske att den inte existerar i canongluggar,ja de vet jag inte
de uppstår alla fall lättare med en sigmaglugg
om de menas tidigare gluggar eller även dom nyare
vet jag inte,nåt jag läst mig till
Lars Johnsson skrev:
Sigma 300/2,8
http://www.naturephotographers.net/sigma30028.html
Sigma 500/4,5
http://www.naturephotographers.net/sigma500.html
Nome Nescio skrev:
Ni som köpt en 300/2.8. Vad fick er att köpa ett så dyrt objektiv? Vad är främsta fördelen mot ett 300/4?
Nome Nescio skrev:
Ni som köpt en 300/2.8. Vad fick er att köpa ett så dyrt objektiv? Vad är främsta fördelen mot ett 300/4?
För min budgt var en 300/2.8 helt orimlig dyr, så jag letade upp en Sigma 300/4 Macro. Kanske inte den skarpaste telegluggen som finns, men med tanke på att pristet var mindre än 1/4-del av billistaste /2.8 så är jag ruggit nöjd.