Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 24/1,4 ART

Produkter
(logga in för att koppla)

lofling

Aktiv medlem
Jag har läst att Sigmas 35/1,4 ART underexponerar, och jag skulle tro att även 24/1,4 gör det. Använder det med D750 och för mig verkar det som det handlar om ungefär ett stopp. Ganska irriterande. Någon annan som har märkt av detta?

Jag har läst att Sigmas 35/1,4 ART underexponerar, och jag skulle tro att även 24/1,4 gör det. Använder det med D750 och för mig verkar det som det handlar om ungefär ett stopp. Ganska irriterande. Någon annan som har märkt av detta?
Nja, man kan luras av vignetteringen på stora bländare. Hade själv 35 1,4 och den tror jag exponerade korrekt med reservation för ca 2,5-3 stegs vignettering på bl 1,4

Nja, man kan luras av vignetteringen på stora bländare. Hade själv 35 1,4 och den tror jag exponerade korrekt med reservation för ca 2,5-3 stegs vignettering på bl 1,4

Fast även i mitten är det underexponerat, och jag har sett att Sigma släpp en ny Firmware för 35/1,4 ART (har jag för mig att det var) för att korrigera detta.
Hur som helst, vignetteringen gör det inte bättre, det håller jag helt med om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar