Annons

sigma 18-50 2,8 ex v.s 18-50 2,8 macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Tont75

Medlem
Är det någon som har bytt från sigma 18-50 2,8 dc ex till sigma 18-50 2,8 macro det nya.

Frågan är det om ni har märkt någon skillnad mellan dessa i skärpa och kvalitet på bilder,även färger och så, har ni några synpunkter på detta så vill jag veta allt. så jag inte gör bort mig här.

Mvh Tony.
 
Jag drar upp den här frågan igen, då jag är nyfiken på folk som testat båda:

Jag har hört att föregångaren ska vara rätt mycket skarpare än den sk. "macro"-sigman. Stämmer detta?
 
Jag är oxå intresserad, då det även skiljer sig prismässigt mellan dessa.
(Man vill ju komma undan så billigt som möjligt :)
 
Jag är också intresserad, det är ju så att jag har den gamla varianten är inte missnöjd med den så men det skulle vara intressant och veta då jag överväger till att byta till Nikon 17-55 av att det jag har läst och sett så skall bildkvaliteten mycket bättre på den, men vad vet jag, då jag har testat sigmat mot Nikons 50 1,8 och 50 1,4 och den ligger inte speciellt långt efter måste jag säga.

Mvh Tony.
 
Tidningen Foto

Jag är också intresserad. Den ledtråd jag har är att tidningen Foto bedömde att nya linsen (den med macro) var ännu lite skarpare än den gamla som imponerade redan den.

Sen vet men ju inte om det är exemplaren det hänger på.........
 
Sigma 18-50

Kan ej avgöra om den gamla är skarpare, men jag tycker den nya är tokskarp. Är mycket nöjd själv. Vet inte om detta hjälper dig, men man kan ju hoppas!

Mvh Niclas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.