Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-200 mm F3.5-6.3 DC OS

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänk om;
autofokusen går att lita på (Canon),
autofokusen åtmistone inte låter mer än EX 18-50/2.8 (d.v.s. tystare än nuvarande 18-200),
Skärpan är snäppet bättre i teleområdet än nuvarande 18-200.
Då blir det affär, jag är nästan beroende av optisk bildsstabilisering.

Syndf att den är 6.3 och inte 5.6, som Nikons.
 
Den nya optiken kommer finns inom kort

"Den nya optiken kommer finns inom kort."

Fick detta kryptiska svar :)från en Fotowebshop på min fråga om Sigma 18-200 OS.
 
Hmm...

Cyberphoto har satt priset till 3955 SEK
Scandinavian Photo till 3895 SEK

medans t.ex
Expansys ligger på 5845 SEK
och FotoVideo tar 5495 SEK

Vilka ligger "rätt" i pris? Känns inte som de har samma inköpsställe. Kan ju vara ibland att leverantören satt ett felaktigt inköpspris.
 
Re: .

Canon1022 skrev:
köper det nog hos Cyberphoto
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=18-200osc


Foto/video verkar för det mesta vara mycket dyrare än alla andra, verkar vara en butik för de som inte kollar priset innan de köper



http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=157946
Japp, verkar skumt detta med priset.

Ser att AC-Foto satt priset till 595€.

FotoVideo är norskt och vart de köper in vet jag inte, men förmodar att både Cyber och Scandinavian fått ett "för lågt" pris av leverantören.
 
Om priset strax under 4000 stämmer är det ju intressant att Sigma bara tar 8-900 mer för denna glugg jämfört med "samma" utan stabilisering.

Det vore ju trevligt om Canon kunde anama samma prisstrategi för sina IS-gluggar...
 
Om bländaren blir 6,3 i teleläget, fungerar verkligen autofokusen då på ett Canon 1.6 crop hus?

Jag har för mig att det bara fungerar upp till 5,6 eller minns jag fel?

Mvh/Bengt Falke
 
falke skrev:
Om bländaren blir 6,3 i teleläget, fungerar verkligen autofokusen då på ett Canon 1.6 crop hus?

Jag har för mig att det bara fungerar upp till 5,6 eller minns jag fel?

Mvh/Bengt Falke

I princip har du rätt men det är tämligen vanligt att budget-zoomarna bara går till 6.3 i ändläget. Uppenbarligen löser objektivillverkarna detta genom att låta objektivet rapportera en för stor bländare och "lurar" därmed kamerahuset så att autofokusen fungerar.

Jag hade ett Sigma 28-300 där största bländare var 6.3 vid full zoom och autofokusen fungerade ändå på min 400D. Det gick även att se i Exif-informationen, där jag fick 5.6 trots att gluggen alltså inte klarade detta.
 
Ahhh... I see. Tack för den informationen.
Men blir det inte väldigt mörkt i sökaren med 6,3?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.