Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 120-300/2,8 EX DG OS HSM

Härligt att höra!

Riktigt snyggt Göran! Lugn å fin bokeh också ser jag! Onekligen ett riktigt prisvärt objektiv :)

Jag har ägt två exemplar av den första modellen (120-300 utan OS) med tyvärr bristande skärpa på full öppning. Så jag har sen dess vart skeptisk mot Sigmas telen... Fast nu får jag nog ändra min uppfattning!

Kul att se bra resultat med extender också, tack för det!
 
Härligt att höra!

Riktigt snyggt Göran! Lugn å fin bokeh också ser jag! Onekligen ett riktigt prisvärt objektiv :)

Jag har ägt två exemplar av den första modellen (120-300 utan OS) med tyvärr bristande skärpa på full öppning. Så jag har sen dess vart skeptisk mot Sigmas telen... Fast nu får jag nog ändra min uppfattning!

Kul att se bra resultat med extender också, tack för det!

Jag har många bilder på min profil med full öppning, även full öppning med både 1.4x och 2x extenders.
 
Fint Göran!

Kul att du skriver Jeroen, jag har spanat in dina bilder tidigare i veckan :) snyggt!


Föredrar ni sigmas egna extendrar, eller ger Canons lika bra/bättre resultat?
 
Fint Göran!

Kul att du skriver Jeroen, jag har spanat in dina bilder tidigare i veckan :) snyggt!


Föredrar ni sigmas egna extendrar, eller ger Canons lika bra/bättre resultat?

Där ser man, kul! :)
Jag kör Sigmas diton. Prisskillnaden motiverar inte en eventuell fördel i kontrast/skärpa. Sigmorna är bra, och förmodligen bättre avstämda mot deras objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.