Annons

siertagning med d70

Produkter
(logga in för att koppla)

Perlindqvist

Aktiv medlem
tjenna
Har lite problem med min Nikon d70, när jag har den på Sport läget vill den bara ta en bild i taget. Man kan inte ta nån sieretagning. Hur ställer man in det?
har Kikat en del i Manualen men inte hittat nått.
 
Kika på kameran i stället:
Prova med att trycka in knappen för seriebildstagning och vrida på vredet.

Som Einstein sade: "Everything should be made as simple as possible, but not simpler."
 
pinsamt nog hittade jag knappen man ställde in det med nu när jag kollade lite närmare på alla knappar.
Men kan man ställa in hur snabbt den ska ta bilderna? Vill ha lite snabbare serie tagning då jag fotar mycket sport.

En annan fråga jag också kom på, att ofta när jag tar ska ta ett kort vill den inte ta kortet och det står "r07" i sökaren. vad står den felkoden för?
 
Perlindqvist skrev:
pinsamt nog hittade jag knappen man ställde in det med nu när jag kollade lite närmare på alla knappar.
Men kan man ställa in hur snabbt den ska ta bilderna? Vill ha lite snabbare serie tagning då jag fotar mycket sport.

En annan fråga jag också kom på, att ofta när jag tar ska ta ett kort vill den inte ta kortet och det står "r07" i sökaren. vad står den felkoden för?

Du får byta upp dig rejält för snabbare serietagning.. D70 klarar bara 3 bild/sek? Canons 1d mkII rasslar iväg 10 bilder/sek. Även Nikon har snabba kameror. D300 klarar över 6 bilder/sek vill jag minnas.
 
Jag menar 1d MK III inte II... Den senare klarar förvisso 8.5 bild/sek och det är som en K-pist.
D3 klarar 9....
 
D70 kan ta upp till 3 bilder per sekund, så länge det finns plats i kamerans minnesbuffert. Antaler bilder som ryms i bufferten visas med en siffra efter bokstaven "r" när avtryckaren trycks ner.

Serietagningshastigheten påverkas dessutom av faktorer som fokuseringsmetod, slutartid och om brusreduceringen är påslagen. Det går inte ställa in någon specifik hastighet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.