Annons

"Sexiga" bilder är fel

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mattsen

Aktiv medlem
Att en "porrig" bild både kan vara dålig och uppfattas som vulgär och osmaklig kan jag både förstå och själv tycka, men att tom med lätt "sexiga" bilder tydligen skall motarbetas och helst förbjudas i detta 2000-tal ser jag som en f_b otrevlig trend och inställning.

Upprinnelsen till denna diskussion är ett fint porträtt på en vacker modell av Pavel Maira som sticker ut och enligt mig har det där "lilla extra" som gör det bra. Min förvåning blev då stor när jag i en kommentar till bilden kunde läsa - citat:
"Men jag får känslan av att det ska vara en sexig bild och tycker jag absolut inte om den!"

Och dennna kommentar till en bild som varken "visar något" eller har en "erotisk pose" samt är ett halvkroppsporträtt?

Det räcker alltså med misstanken om att fotografen hade som avsikt att ta en "sexig" bild för att den skall sågas? Rejält sjukt tycker jag.
 
Pavel har inte så många bilder som det kan handla om.

Mats: Jag tror att du misstolkar kommentaren. När jag läser den tycker att det tydligt framgår att hon inte tycker om bilden för att den för henne ter sig som "skrämmande" när det är uppenbart att den är tänkt att vara sexig. Dvs. om jag inte missuppfattat det hela totalt så skulle kommentatorn du klagar över tvärtom ha tyckt om bilden bättre om hon kunde bedöma den som sexig.

Men det bästa vore ju om personen i fråga fick förtydliga sig själv på egen hand... ;-)
 
LeadHead skrev:


Mats: Jag tror att du misstolkar kommentaren.

Det kan vara på det sättet. Men det finns andra exempel på anti mot "sexighet" i både stillbilder och rörliga bilder. Igår (tror jag det var) togs ett anmält reklaminslag upp i Plus på TV där en kvinna ondgjorde sig över att kalsonger marknadsförs med nakenhet. Jag uppfattade inte alls inslaget som stötande men visst var det anspelningar på sex. Vad jag vill diskutera i denna trås är om sexuella anspelningar inte alls skall få förekomma inom t ex reklam. Om det skall ses som tabu att överhuvudtaget använda nakenhet, utmanande blickar, sexiga kläder och poser osv inom olika media. Ligger det "i tiden" att vi en gång för alla slutar upp med att försöka anspela på "sex" inom foto och film?
 
Sex säljer. En utmanande blick, insinueringar etc.
Titta bara på HM:s underklädesreklam som det säkert snart är dags för igen när julhandeln snart drar igång.

I Norge (har jag hört) är det förbjudet med "HM-reklam" nära vägar p.g.a. att de tar så mycket uppmärksamhet från föraren, så visst fungerar det!
 
suck

Åååååh, suck... Jag blir så trött på den här hysteriska porrdebatten. Naket är fult! Usch och fy för vackra kroppar. Bränn alla nakenmodeller och fotografer som tar bilder på dem. Dölj både kvinnor och män i heltäckande slöjor. Eller varför ska vi inte bara tvångsoperera alla människor till en könlös, ansiktslös organism.

Nej, fy fan! Släng dessa kvasiintellektuella antiporrfanatiker i en kall fängelsehåla och mura igen dörren.

Människokroppen kan vara underbart vacker och vissa fotografer kan verkligen konsten att framhäva detta. Att komma gapandes som en amfetaminhög Gudrun Schyman och skrika "-förtryck förtryck!!" är i mina ögon en gärning som kvalificerar vederbörande till galgbacke..


För övrigt är jag en glad prick, men detta är en öm tå ;)
 
Gör om, gör rätt!

Om du presenterar en lögn tillräckligt länge kommer det bli en sanning.

Ingen har någonsin sagt att naket är fult.

Det är väl för fan inte det det handlar om.

Suck.......
 
Röstade på toppen-toppen eftersom det var så oerhört nyanserade alternativ... *s*

Den här debatten har nog pågått sen Michelangelo knåpade ihop sina skulpturer.

Den upphör nog inte i höst.
 
DRESSMANN videon är en av de bästa jag någonsin sett i reklamfilm. Tjejen är med i senaste numret av Cafe och är otroligt vacker.Bilderna är tagna av Michael Nilsson.
Utan att vara "bögig" så måste jag säga att killen i filmen är inte heller ful. Eller som min mamma sa när hon såg den föärsta gången:

"Det där är en mage som jag gärna hade ätit tårta på"

Men det är min mor det......

Länk:http://www.cafe.se/cc-cafekvinnor/portfolio/03_11_camilla_thorsson/index.shtml

(Länk till bilderna, inte till bilder på min mor)

Jag kommer ALLTID plåta nakna eller påklädda kvinnor. Skiter totalt i vad folk säger. Jag tycker om nakne kvinnor såväl privat som på bild och även påklädda. Vissa feminister vill att man skall be om "ursäkt" för att man plåtar kvinnor. Men hur fel är det?
Skall jag be om ursäkt för att jag gillar nakna/påkläddda kvinnor ? BISSART !!!

På min gravsten skall det stå:

"Här vilar Niklas som plåtade,älskade och njöt av kvinnor hela livet"




PUSS O KRAM !!!!!!!!!!!


NIKLAS

PS. Bifogar en bild på en vacker kvinna som är naken. Inte för att jag ville det eller krävde det utan för hon tyckte det själv.

Foto: Snuskfotograf Niklas Wibom
Modell: Sandra S
Make-up: Aida Jahic ´ (3 timmars sminkning)
 

Bilagor

  • repro1_mini.jpg
    repro1_mini.jpg
    39.4 KB · Visningar: 6,335
Säger inget om Dressmans reklam ur moralisk synvinkel, vackra människor är väl trevligt.

Däremot är den riktigt kass hantverksmässigt. Superklyschig, amatörmässig och ful. Ungefär som om ett mediagymnasium fått till uppgift att göra en reklamfilm.
Sedan stör jag mig på hennes viskning. Känns urlarvig.

Calle, som har handlat på Dressman en gång, aldrig igen. Skjortan höll bara en tvätt...!
 
Ajfan... ere så dålig kvalitet... men å andra sidan... om jag bara byter en gång i veckan så klarar jag mej till i vår...

/kg, som just köpt 12 6-pack dressmankalsingar o väntar på blondinen
 
"Skåningen" skrev:
"Här vilar Niklas som plåtade,älskade och njöt av kvinnor hela livet"

Hoppas bara det där j-la uttrycket "fota" inte tar över helt så nån om hundra år kommer förbanna dig för vad dom tror "plåta" innebär. Moralens vägar äro outgrundliga...

:D
 
HDFS) (KGS skrev:
Ajfan... ere så dålig kvalitet... men å andra sidan... om jag bara byter en gång i veckan så klarar jag mej till i vår...

/kg, som just köpt 12 6-pack dressmankalsingar o väntar på blondinen

Kallingar finnes. VAR väntar man på blondinen lämpligast?!

:D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.