Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Service mkII N i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Fransson

Aktiv medlem
Jag tänkte att min 1D mkII N skulle få sig en liten genomgång. Vart i Göteborg kan man lämna in den för service och vad kostar det ungefär?
Tack på förhand!
 
Emil Fransson skrev:
Ungefär vad kostar det att lämna in den på service?

Hört på volvoverkstaden
-Vad kostar det att serva bilen?
-Hur långt har den gått?
-Hurså?
-Ja, det kostar ju olika, beroende på vad man ska ha gjort.

;)
 
Jojo, det förstår jag givetvis. Men jag ställer frågan såhär då: Är det 500:-, 2000:-, 5000:- eller 10000:-. Det var ju inte på kronor och ören jag ville ha svar. Mer ett litet hum om huruvida dom ekonomiska resurserna klarar en kameraservice just nu =)
 
Svaret är mycket enkelt - och Du har redan fått det i form av en vits; "Vad vill Du att det ska kosta?".

Vad det kostar beror ju helt på vad Du vill att de ska göra vid servicen. Ska de tvätta prismat åt Dig, så blir det svindyrt, men en blåsning känns inte riktigt som en blåsning.
 
Vad är det som du vill att de ska serva då? Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att en rengöring med allmän översyn kostar närmare 2000 kr än 500 kr.

Ställer mig frågan eftersom antingen så funkar kameran och då behöver man inte serva den, eller så är det något som är fel och måste åtgärdas.

Det är nog mer pressfotografer som kör sina kameror riktigt hårt, som gör tusenmilaservice, men du kanske tillhör den kategorin?
 
Jeppe skrev:
Vad är det som du vill att de ska serva då? Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att en rengöring med allmän översyn kostar närmare 2000 kr än 500 kr.

Ställer mig frågan eftersom antingen så funkar kameran och då behöver man inte serva den, eller så är det något som är fel och måste åtgärdas.

Det är nog mer pressfotografer som kör sina kameror riktigt hårt, som gör tusenmilaservice, men du kanske tillhör den kategorin?

Den körs rätt hårt, det gör den allt. Men kanske inte riktigt lika hårt som pressfotografers. Det jag vill ha är nog mer rengöring och lite allmän översyn, hittar dom några fel så kanske man kan överväga att fixa till det om det inte är tokdyra saker.

Men nu har jag ett hum om vad det kostar.
Tack för svaren!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.