Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ser suddigt i sökarokularet

Produkter
(logga in för att koppla)

emerald-91

Medlem
Jag tappade min kamera i golvet, ett litet fall och kameran såg oskadd ut men jag ser suddigt i sökarokularet. Trodde först det var något fel på fokuseringen med bilderna blir jätte skarpa så inget fel där. någon som vet vad felet kan vara och om man kan fixa det själv?

vänliga hälsningar
Ida

För det första så är det inte god forumssed att lägga tre exakt likadana inlägg i olika forumsdelar.

För det andra så är det lättare om du talar om vilken kamera du har. Det brukar finnas en spak eller ratt vid sökarokularet där man kan justera skärpan. Talar du om vilken kameramodell du har så kan säkert någon med en likadan hjälpa dig.

M

Du har med all sannolikhet kommit åt vredet för dioptrijusteringen av sökaren för att justera för synfel. Bara att justera på detta vred tills bilden blir skarp i sökaren igen. Vredet brukar sitta någonstans i anslutning till sökaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar