Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ser så töntigt ut...att vara fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jeskata skrev:
Det som ser töntigt ut är när nån springer runt och fotograferar med mobiltelefon!
Har aldrig sett detta fenomen - men bara tanken att fotografera under det att man springer är ju otroligt fånig.....och sedan att springa runt - i cirklar då? Rent befängt töntigt.
Us
 
Skiter i hur jag ser ut när jag bär min kamera. Har den oftast hängande på magen. Mycket praktiskt då man aldrig tappar den i marken då. Att inte använda rem alls är ju rena hazarden med en dyr utrustning. Läser ofta om de som har tappat sina kameror här på fotosidan. De ville kanske inte se töntiga ut, men det kan jag bjuda på..he he!
 
OMFG

Jag skall nog skaffa mig ett liv...

2% scored higher (more nerdy), and
98% scored lower (less nerdy).

What does this mean? Your nerdiness is:

All hail the monstrous nerd. You are by far the SUPREME NERD GOD!!!
 

Bilagor

  • nq.gif
    nq.gif
    5.3 KB · Visningar: 700
Jag bär nästan uteslutande kameran hängande på axeln vid min högra sida. Kameraväskan har jag på vänster sida medan remmen ligger över höger axel. Har aldrig reflekterat över varför jag gör så. Töntvarning på mig med m.a.o... ;-)
 
MUAHAHA!

det värsta måste vara när folk fotgraferar överhuvudtaget, j*vlar va töntigt, vi borde skjutas allihop!


Nu har denna roliga tråd ballat ur totalt ,men kul e det!
 
Jag klarade mig eller?


What does this mean? Your nerdiness is:

Definitely not nerdy, you are probably cool.
 

Bilagor

  • nq.gif
    nq.gif
    5.3 KB · Visningar: 799
Senast ändrad:
Fläsk-Tarzan skrev:
Att inte använda rem alls är ju rena hazarden med en dyr utrustning. Läser ofta om de som har tappat sina kameror här på fotosidan. De ville kanske inte se töntiga ut, men det kan jag bjuda på..he he!

Jag använde remmen ett tag på min D70 men tröttnade. Antagligen hänger det mycket på hur greppet är utformat men D70 är en fröjd att bära i handen. Jag har inte ens varit nära att tappa den när jag burit den dinglande i mina lätt krökta fingrar. Har jag mitt 80-200 på är det en härlig balans tycker jag. Ibland bär jag kameran "baklänges", med ett stadigt grepp om gluggen. Det känns också bekvämt.

I ryggan ligger den mest vid transporter, på cykel eller båge. Då är det vanskligt att ha den i handen:)

Klart att vi inte ska ha en enad uppfattning. Det vore ju absurt!

/AnWi

P.S. Jag har aldrig, vad jag minns, bytt glugg med kameran hängande runt halsen. Jag har den alltid i vänster hand, med eller utan rem. D.S.
 
Ärligt nu

Ärligt nu, menar ni verkligen att det ser töntigt ut att bära en kamera runt halsen, axeln etc???


Jag tycker det är coolt!
Status!

HEHE!


/ JIM
 
Re: Ärligt nu

JimSlim skrev:
Ärligt nu, menar ni verkligen att det ser töntigt ut att bära en kamera runt halsen, axeln etc???
/ JIM

Smaken är som baken, men jag tycker att en kamera skall bäras på axeln, i handen eller i väskan.

Det lika fult med kameran på magen som om frugan skulle ha handväskan runt halsen - hängande på magen - eller de som har en ryggsäck fram - på magen... tycker jag... ;-)
 
Jag som trodde att 'nörd' innebar att man var väldigt intelligent och insatt i ett ämne? ;o)

Jag är så glad över min kamera och bryr mig inte ett dugg om vad andra tycker om saken och kanske är det därför som ingen verkar reagera när jag är ute med kameran? Om jag tycker det är naturligt så sprider jag ju den uppfattningen omkring mig också.

:: Susanne ::
 
Så vitt jag vet har ingen tyckt mig vara töntig för att jag burit omkring på kameran. Däremot vet jag att någon skämts då jag krupit omkring på marken och fotograferat: "Ingen annan här gör så där!" Varpå jag tittade mig omkring - bara för att inse att ingen annan ö.h. var där! Tydligen var det lika pinsamt ändå.

Det bjuder jag på.
 
Yes

Jag är stolt över att ha en kamera/kameror och ett intresse jag brinner för, och älskar att se vissa avundsjuka blickar hehe:)
Jag tror jag ser riktigt häftig ut med min kamera ( ironisk är ja nu ) eftersom jag trivs så med den, den är mitt liv ( det kanske lät lite nördigt men vem bryr sig ? :)

Många lägger alla sina pengar på krogen och blir riktigt töntiga dessutom och gör bort sig ordentligt medan jag lägger det på kameror och film fotopapper, minneskort ja ni vet vad ja menar!!!!

Jag tycker ialafall inte att det är töntigt att gå runt med kameran runt varken hals, mage eller eller röv liksom. Det är kul.

HAHAHA!!
 
AnWi skrev:
Jag har den inte på magen heller.
- Även om jag skulla ha kameraremmen monterad, vilket jag inte gillar, hatar jag något som guppar på min, inte alltför stora, mage.
- Ser även något turistaktigt ut, för det mesta.

Kameran är inget jag går och "skryter" med. Den skall bara finnas till hands.

Kameran i handen eller i ryggan är de förflyttningssätt jag använder.

Undantag finns såklart :)

Jag har för mig att denne man plåtar golf.
Bild nr 2 , stenaline killen.
 
Re: Re: Ärligt nu

scrappy skrev:
Smaken är som baken, men jag tycker att en kamera skall bäras på axeln, i handen eller i väskan.

Det lika fult med kameran på magen som om frugan skulle ha handväskan runt halsen - hängande på magen - eller de som har en ryggsäck fram - på magen... tycker jag... ;-)

Hehe, en vuxen man som har problem med hur kameran bärs. Tror att det smartaste är att bära kameran på ett sådant sätt att fotandet underlättas. Det må vara på magen, axeln, bröstet eller ryggen om man är skapt för detta. Men att av estetiska skäl inte ha kameran på magen tycker jag gränsar till fåfänga. En sak är jag dock säker på, väldigt få bra bilder tas i väskan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.