Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sensia Astia
- Trådstartare perbrev
- Start datum
Erik Schalin
Aktiv medlem
Mognad
All film åldras.
Den proffissionelt märkta filmen har mognat lagom mycket hos tillverkaren.
All film åldras.
Den proffissionelt märkta filmen har mognat lagom mycket hos tillverkaren.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Hmm...
Ska nog förtydliga mitt mognadssvar.
Detta gäller all film vare sig det är dia eller negativ.
Ska nog förtydliga mitt mognadssvar.
Detta gäller all film vare sig det är dia eller negativ.
martinl
Aktiv medlem
Andreas U skrev:
Provia är väl ändå provarianten av Sensia, eller?
Njae...
Astia är proversionen av Sensia 100, Provia 400F är proversionen av Sensia 400. Någon av de tidigare Sensiavarianterna var samma som den tidigare Provia. Har för mig att det var versionen som bara hette "Sensia" och efterföljdes av "Sensia II" som efterföljdes av nuvarande "Sensia"...
"Sensia II" och "Sensia" (version 3) är väl dessutom samma emulsion om jag minns rätt?
Sensia 200 har lyckligtvis ingen proversion som ställer till den klara logiken Fuji lyckats bygga upp...
/Martin
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Skillnaden mellan "Sensia II" och nya "Sensia" är att Sensia 400 motsvarar Provia 400F.
Hoppet mellan "gamla Sensia" och Sensia II innebar att Sensia 100 blev en amatör-Astia istället för som tidigare, amatör-Provia.
Hoppet mellan "gamla Sensia" och Sensia II innebar att Sensia 100 blev en amatör-Astia istället för som tidigare, amatör-Provia.
walter-g
Aktiv medlem
skillnaden
Pro filmerna är mogna när dom kommer till återförsäljarna.Det innebär att efter exponering bör dom framkallas utan dröjsmål.Användes ofta till beställningsjobb såsom kataloger eller porträttprojekt.Förkortad hållbarhetstid jämfört med "konsumentrullar".Men att dom skulle ge bättre bildresultat än andra är bara nys.
Pro filmerna är mogna när dom kommer till återförsäljarna.Det innebär att efter exponering bör dom framkallas utan dröjsmål.Användes ofta till beställningsjobb såsom kataloger eller porträttprojekt.Förkortad hållbarhetstid jämfört med "konsumentrullar".Men att dom skulle ge bättre bildresultat än andra är bara nys.
martinl
Aktiv medlem
Stranna skrev:
Kan bli intressant att få tillbaka den till veckan och se resultatet
Låt höra hur det gick! Min gissning är att den är helt utmärkt.
/Martin