Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sekvensmontering.

Produkter
(logga in för att koppla)

styret

Aktiv medlem
Vilken metod är enklast att använda om man ska montera ihop en bildsekvens till bara en bildruta?

har tagit mitt fotograferande till min störta hobby, windsurfing och jag tycker att det verkar ganska tidsödande att sitta och klona eller liknande.

finns det nått bättre sätt?

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=99353

där körde jag handstående (utan stativ alltså), med en 6bilder / s kamera.
scannar dom genom att ta första bilden, ställa in ljuset o allt sånt som jag vill ha, sen bara scanna allihopa efter samma värden.

sen tog jag första bilden.. "1 åkare", öppna nästa bild, klippte ur åkaren, klippte in i första bilden.. nu har vi två åkare på en bild.. tar tredje bilden, klipper in, nu har vi 3 åkare.. osv osv :)

Stativ / kameran på manuellt är en självklarhet gissar jag.. (svårt med massa bilder som e olika exponerade annars ;)

okej

så det blir att sitta och jobba med trollspö och snabbmask då.
då vet jag iallafall. tack.

Jag skulle lägga in alla bilderna som var sitt lager och sedan välja att visa lämpliga delar från varje bild. Inte särskilt tidsödande (om kameran suttit på stativ så man inte måste matcha in varje bild ovanpå den tidigare) med sprayverktyget på lagermasken.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar