Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
seeeeeeeg scanner
- Trådstartare mårten
- Start datum
mårten
Aktiv medlem
jag blir gaaaalen. att prescanna en diabild går på ett par sekunder, men ett färgneg tar flera minuter. vid diaskanningen låter det bra bzzzzz och sen är det klart, men med negativet låter det bz-bz-bz-bz-bz-bz och blir aldrig klart. det verkar som om den hakar upp sig på något vis.
och när den väl är klar så ser bilden heltokig ut. jag försöker med en bild på en blå himmel. den blir gul. molnen är dock fortfarande vita. vad är det här?
och när den väl är klar så ser bilden heltokig ut. jag försöker med en bild på en blå himmel. den blir gul. molnen är dock fortfarande vita. vad är det här?
Skannar du inifrån Photoshop? Har du provat att starta drivrutinen separat?
Vad har du för dator? Scan Dual II kräver en del av hårdvaran för att skanna negativ snabbt, förmodligen är det drivrutinen som är illa skriven och väntar på att bearbetningen av ett datasjok skall bli klart i datorn innan den skickar nästa.
Kolla på Vuescan om det inte löser sig på något annat sätt. Med Vuescan blir skanningstiderna för negativ mer lika de för dia och prestandan blir inte alls lika beroende av vad man har för dator.
Vad har du för dator? Scan Dual II kräver en del av hårdvaran för att skanna negativ snabbt, förmodligen är det drivrutinen som är illa skriven och väntar på att bearbetningen av ett datasjok skall bli klart i datorn innan den skickar nästa.
Kolla på Vuescan om det inte löser sig på något annat sätt. Med Vuescan blir skanningstiderna för negativ mer lika de för dia och prestandan blir inte alls lika beroende av vad man har för dator.
mårten
Aktiv medlem
jag skannar alltid utanför photoshop. har testat inuti också, men det blir ingen skillnad.
datorn är en p3-600 med 384 mb ram. den har inte uppfört sig så här förrut.
jag måste verkligen ha bilderna fort. långsamheten kan jag leva med ett tag, men de förvridna färgerna gör bilden oanvändbar. jag installerade vuescan men kan inte få den att göra en preview.. det blir bara en vit ruta. hur gör man?
edit: vuescan behövde tydligen 60$ för att inte märka bilderna. då går ju det alternativet bort...
datorn är en p3-600 med 384 mb ram. den har inte uppfört sig så här förrut.
jag måste verkligen ha bilderna fort. långsamheten kan jag leva med ett tag, men de förvridna färgerna gör bilden oanvändbar. jag installerade vuescan men kan inte få den att göra en preview.. det blir bara en vit ruta. hur gör man?
edit: vuescan behövde tydligen 60$ för att inte märka bilderna. då går ju det alternativet bort...