KGS
Aktiv medlem
JO, har funderingar på hur man ska inskränka vår rätt att fota vem som helst var som helst... http://www.fotosidan.se/cldoc/5452.htm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PMD skrev:
Det blev tre år i finkan.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,817414,00.html.
HDFS) (KGS skrev:
Inte alls konstigt. Spioneri har alltid varit ett allvarlig brott i alla länder.
Sonnar skrev:
Det var väl inget speciellt med uppförandet?? Inte som Joakim beskrev det i alla fall!! Det var bara en vanlig dokumentation på en vanlig händelse i vår vardag som bör fotograferas. En del stollar på sidan liknar det vid säkerhetsproblemen kring grövre kriminalitet. Det var ju för f-n bara några p-vakter i arbete! Skäms dom för jobbet? Byt i så fall
Efram skrev:
ja vet det är kanske inte rätt..
men ja menar tänk dig du ska in på krogen.. du är under 18 år.. dina förälldrar sitter där inne, men du får inte komma in då det är en krog och det råder 18 års gräns.. här kommer det roliga lagen om "för allmänhetens öppen platts" du får inte lov att ha åldergränser på "för allmenhäten öppen platts" som krogen är.. men en OV har rätten att säga att du inte lyder honom och därav griper dig för störande av orningen..
Visst kan så tyckas, men det är väl lite väl hårda ord tycker jag, jag skulle kanske hellre sträcka mig till att det kanske vore första gången i den här trådenVakten skrev:
Om nu någon känner för att källforska (vilket troligtvis skulle vara första gången på detta forum)
Så är det säkert, fast det är skillnad så kanske det inte upplevs som skillnad. Dock tror jag inte kärnpunkten (inte för mig i alla fall) är just omhändertagande/gripande, utan orsaken bakom.HDFS) (KGS skrev:
För övrigt upplever nog de flesta ett omhändertagande och ett gripande som tämligen lika när situationen är het.
FILM) (ulltand skrev:
Men jösses, skojar du med mig? Du har inte ett skit å göra med vad jag ska ha bilderna till.
Ivefeldt skrev:
...Oj här blev vi visst aggresiva. =)...