Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SDHC även till äldre kameror

Produkter
(logga in för att koppla)
Gör uppdateringen något mer än att ge support för SDHC kort?
Stod inget på sidan om vad den gjorde för istDL...

Johan

Uppdaterade min DS med denna nu... jag har inget SDHC kort att prova, men kameran verkar fungera som vanligt iaf haha.

Tycker f ö det är idiotiskt av Pentax att lägga filen som en Stuffit, jag vart tvungen tanka ner det för att öppna uppdateringen! Kunde de inte lägga som DMG som alla andra? Då är det ju bara att klicka så hoppar uppdateringsmappen ur automatiskt. Pentax Mac stöd är under all kritik. På hemsidan står ju dessutom "download Microsoft Mac OS software version here"... Pentax behöver verkligen se över sin Mac avdelning haha.

Hälsar
R

Den gör inget mer än ger stöd för SDHC.
Om det har släppts tidigare uppdateringar för en kameramodell, så innehåller den här uppdateringen även de tidigare uppdateringarna. Om det ej har släppts någon tidigare uppdatering av kamerans mjukvara, så innehåller den här enbart SDHC stödet.

Hälsar
R

Jag laddade in det nya firmwaret på min DS alldeles nyss, då försvanna alla inställningar. Det var ju bara att ställa om, men! räkneverket började om på 0001. Och så vill man ju inte ha det, finns det nåt sätt man kan ställa in det på?

Hmm, jag löste det nu, men nån vilsen forumsökare kanske är nyfiken på hur. Jag la helt enkelt in den senaste filen jag knäppte, öppnade den i playback i kameran så den hittade den ordentligt, sen tog jag bara en ny bild, så fick den rätt numrering.

Aha, det var smart. Synd att jag inte tänkte på det när jag hade samma problem när jag uppdaterade för några månader sedan......men nu känns det lite sent... Men tack för hjälpen till nästa gång man behöver det.

Utökat SDHC-stöd?

Pentax har en ny uppsättning firmware för SDHC-stöd "Addition of compatible SDHC Memory card" säger Pentax
http://www.pentax.co.jp/english/support/

istDS Firmware update Version (2.02)
istDS2 Firmware update Version (1.02)
istDL Firmware update Version (1.03)
istDL2 Firmware update Version (1.02)
K100D Firmware update Version (1.02)
K110D Firmware update Version (1.02)

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar