Annons

Scrap book projekt "Ett år"

Produkter
(logga in för att koppla)

kokaloo

Medlem
Hej fick inspiration från en annan tråd här Ang att göra olika fotoprojekt http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=54139

Nu är det så här att jag ska gör ett litet projekt där jag kommer att fota minst 5-10foton om dagen på olika saker i min omgivning saker jag gör varje dag m m… men nu har vi ett problem jag har ingen bra fotoskrivare, men jag hade tänkt köpa någon av canon’s selphy modeller . Vilken skulle ni rekommendera där man får bäst bild samt att bilderna ska hålla några år också så att man kan ta fram den scrap booken om några år utan att korten är förstörda . Någon som vet? Eller någon som kan rekommendera en bra skrivare … kommer nog att göra om liten foton i photoshop också hur kommer dessa att se ut om man skriver ut dom med en skrivare?
 
Jag har en Epson PictureMate fotoskrivare format 10x15 cm på kopiorna. Vet inte hållbarheten på dem men de blir nästan som "riktiga foton". Kostade ca 1500 kr på en mässa.
 
Dumt förslag kanske, men varför inte en polaroid kamera? DEn borde ju vara perfekt för detta?:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.