Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

scanner med stort skärpedjup?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wake

Avslutat medlemskap
Jag har hört att det ska finnas någon sorts scanner som ska ha väldigt långt skärpedjup så att man skulle kunna använda den till att scanna t.ex. fiskeflugor rakt av.

Är det någon som känner till nåt sånt?

Alternativt om nån har några bra knep på att fota t.ex. fiskeflugor med så stort skärpedjup som möjligt. Min egen fundering är att man skulle kunna använda en digitalkamera med liten sensor (t.ex. Olympus 8080 som jag råkar ha).

Alla tips mottages tacksamt...
 
Jag fick precis igår höra av en kompis att han hadde en sådan scaner på jobbet, han kunde t.ex scana av en mobil och få snygga kanter.
Jag har doch inte en aning om vilken modell det var. Men det finns så det är bara att leta vidara.
 
Epson Perfection 4990

Utdrag från www.photo-i.co.uk och deras test av Epson Perfection 4990. På sidan kan du se två exempelbilder dom scannat på 3D objekt

"I don't use a flatbed for scanning 3D objects, I prefer to use a digital camera for this, I have included a couple of samples for those of you who are creatively more adventurous. The Barbie shot shows how much detail this scanner can capture, and the apple shows the scanners depth of focus. Both pictures show that the scanner has several millimeters of usable depth, you won't have a problem scanning a photograph in a recessed card mount."

http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson 4990/Page 6.htm
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.