MedinFoto
Aktiv medlem
Nu var det dags att klaga på ännu ett företag här.
Skulle till Gbg förra veckan, och eftersom jag behövde en scanner tänkte jag kolla om de hade en V750 liggandes. Ringde och visst hade dem det och lade undan den åt mig, so far so good.
Åkte dit för att hämta den, tog en kölapp och stod sedan där 20 minuter och väntade medans personalen snackade glatt med kunder, stod och glodde på datorn medans kunder de pratade med gick och kollade på lite annat i butiken, och ett gäng folk stod och väntade, och väntade. Det var säkert 6-7 pers som jobbade där men det var inte mycket säljande som pågick. Eftersom jag hade en tid att passa fick jag ge upp (och beställer nu scannern på nätet från ett annat företag). Visst är det fint med kundservice och allt, men man behöver inte bli bästa kompis med kunderna och stå där och gaffla med dem i evigheter när andra står och väntar på att köpa något.
Ringde och avbokade ordern och förklarade varför, fick ett "aha, ok" och ingen annat. Fint att de bryr sig om kritik.
(tillägg: har inget emot trevliga försäljare och allt, men brukar man ha kunder väntande som bara vill handla så vore det inte en dum idé att ha en "snabbkassa" eller liknande för dem.)
Skulle till Gbg förra veckan, och eftersom jag behövde en scanner tänkte jag kolla om de hade en V750 liggandes. Ringde och visst hade dem det och lade undan den åt mig, so far so good.
Åkte dit för att hämta den, tog en kölapp och stod sedan där 20 minuter och väntade medans personalen snackade glatt med kunder, stod och glodde på datorn medans kunder de pratade med gick och kollade på lite annat i butiken, och ett gäng folk stod och väntade, och väntade. Det var säkert 6-7 pers som jobbade där men det var inte mycket säljande som pågick. Eftersom jag hade en tid att passa fick jag ge upp (och beställer nu scannern på nätet från ett annat företag). Visst är det fint med kundservice och allt, men man behöver inte bli bästa kompis med kunderna och stå där och gaffla med dem i evigheter när andra står och väntar på att köpa något.
Ringde och avbokade ordern och förklarade varför, fick ett "aha, ok" och ingen annat. Fint att de bryr sig om kritik.
(tillägg: har inget emot trevliga försäljare och allt, men brukar man ha kunder väntande som bara vill handla så vore det inte en dum idé att ha en "snabbkassa" eller liknande för dem.)
Senast ändrad: