Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scandinavian Photo är nog inte så seriöst som man tror

Produkter
(logga in för att koppla)
J. Patric skrev:
Man har ju rätt att skicka tillbaka saker man inte är nöjd med, och få pengarna tillbaka. Om företaget svarat "nej" på frågan om repor och det verkligen ÄR repor, så borde de står för portot också.

Jag har aldrig haft problem med Scandinavian Photo. Ok, jag har fått fel filmer någon gång, men då har de bytt ut dem åt mig. De är snabba och smidiga att ha att göra med. Större företag än t.ex. Photax, så det känns inte lika personligt när man är kund hos SP.

Alla kan göra missar, eller vara på dåligt humör ibland. Då blir man ofta besviken och glömmer bort att det är vanliga människor som tar emot beställningarna. Om inte allt alltid går perfekt, så betyder det ju inte att företaget är oseriöst.

Man har till och med rätt att få felet avhjälpt vilket innebär kostandsfri reparation. Att SP står för alla frakter är ju solkklart.

Att häva köpet är ju långt ifrån alltid en bra lösning eftersom man då står utan objektiv.
När det dessutom är frågan om ett obekjektiv som itne längre tillverkas så är det ju inte bara att handla någon annanstans.

Hävning av köp är dessutom ett sistahandsalternativ och behöver inte accepteras av köparen så länge reparationskostnaden blir orimligt hög.

min slutkläm är att säger säljaren att en pryl håller ett vist skick och köparen köper varan i tron att det är i avtalat skick så måste säljaren se till att uppfylla sin del i avtalet.

Vaad gör dom med objektivet om dom häver köpet?
Säljer till första bästa kanske med samma info som dom gett tidigare. Långt ifrån alla kan emd att reklamera och många tror inte att det går då det är begagnat.

Kul för Per att han blev nöjd till slut men mitt förtroende för ScandinavianPhoto är inte upprättat innan jag vet hur dom löste det.

Vill bara säga att jag har handlat väldans mycket på nätet från scandinavian .
'
Exemplariskt !
Har alltid fungerat perfekt , en gång fick jag iof fel filmer men dom skickade nya samma dag utan att jag hunnit skicka tillbaka dom andra !
(telefonkontakt den gången )

Så handla på bara !

Har själv bara positiva erfarenheter av att handla
i butiken i Bankeryd. De har tagit sig tid att visa
produkter och om inte allt har funnits på lager så
har det skickats direkt hem och jag har betalat i
efterskott. Dom litar tydligen på mig och jag på dom, så mycket bättre kan det väl inte bli.

Handlar ofta i Mölndalsbutiken och är mycket nöjd med service, bemötande och dom goa gubbarna (och gumman). Långt över genomsnittet och betydligt mer än vad man kan förvänta sig.

/G

Dajo skrev:
Man har till och med rätt att få felet avhjälpt vilket innebär kostandsfri reparation. Att SP står för alla frakter är ju solkklart.

Jovisst, men på begagnat brukar inte garantin gälla för repor och slitage på klädsel. Säljaren hos SP gjorde förstås fel när han inte nämnde att linsen hade repor/jack.

Jag har fått bra bemötande

Den senaste bytet av kamera var på Scandnavian Photo, Jag bytta min Canon mot Nikon.
Det var inga helst problem.
Sven

Det verkar onekligen som om det är väldigt varierande upplevelser av bemötandet. Det som förvånar mig är att folk över huvud taget klagar på dåligt bemötande. Något sådant ska man inte få som kund!

Det är klart att säljaren kan ha en dålig dag, men så fort man drar på sig kostymen är det bara att bita ihop och inte visa det för kunderna. Sedan är det klart att inte alla kan vara perfekta hela tiden, om någon så vet jag. Själv har jag råka ut för elaka situationer ibland och då har jag ofta erbjudit kunden att få prata med min chef istället, om det är så att de tycker att jag inte gjort mitt jobb eller behandlat dem fel. I något fall har personen till och med kommit in dagen därpå och bett om ursäkt för att de var på så dåligt humör dagen innan och att de hade låtit det gå ut över fel person. Det är livet i kassan. Jag uppskattar enormt att de tog tid på sig att komma tillbaka.

Det bör tilläggas att min(a) chef(er) har aldrig kommit tillbaka till mig med ett sådant ärende vilket jag tolkar som att om personen nu vänt sig till chefen så har denne i sin tur gjort bedömningen att jag handlat korrekt.

Arbetar man i ett serviceyrke får man bete sig därefter. Jag tycker att man inte ska vara rädd för att vända sig till en överordnad om man tycker att man blivit illa behandlad. Det är ju inte alltid det finns en möjlighet att vända på klacken och tacka för sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar