Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sb-900

Produkter
(logga in för att koppla)

viperman

Avslutat medlemskap
Jag har en fråga

när jag satte på min SB-900 blixt på en Nikon 300s nu och ska ta kort
när jag zommar in ska inte blixten zomma in då också?

Har jag missat någon inställning

för den ska väl dra på mer kraft om det behövs om motivet är längre bort ??
 
Gissar att du ställt både blixt och kamera i TTL-läge? Då ska den zooma... åtminstone gör min SB-910 det

?

det fungerade häromdagen

och nu gör det inte det.. och vad jag vet har jag inte ändrat något...

inte på någon kamera..

testat på min
D70s
300s
och även en 600

hur ska det vara inställt på kameran/blixt ?
 
Har tyvärr ingen 300s el 70s framför mig, men vad jag kommer ihåg finns det inte så många alternativ på kameran. Blixten ställer jag in (SB910) TTL
Kan inte komma på något annat.
Kollat så alla stift har kontakt mellan blixt och kamera?
 
Har tyvärr ingen 300s el 70s framför mig, men vad jag kommer ihåg finns det inte så många alternativ på kameran. Blixten ställer jag in (SB910) TTL
Kan inte komma på något annat.
Kollat så alla stift har kontakt mellan blixt och kamera?

Om du använder diffusionsskivan eller vad den kallas, så ställer sig blixten på 14mm och ändras inte när du zoomar med objektivet. Det kan även ske om den inte är inskjuten helt.
 
Sitter diffusern lite fel så zoomar inte min SB-900 heller, ibland får jag ta av och sätta på den flera gånger innan zoomen fungerar irriterande som f*n är det.
Frugans SB-900 har inte det här problemet
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.