Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sb-600 fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Snofi

Aktiv medlem
Hejsan

Jag har köpt en SB-600 och när jag tar kort klickar ju blixten 4 gånger innan kortet tas, vill veta jag kan få bort det så den tar på direkten. Nybörjarfråga jag vet =)

Mvh Kristofer

Hejsan

Jag har köpt en SB-600 och när jag tar kort klickar ju blixten 4 gånger innan kortet tas, vill veta jag kan få bort det så den tar på direkten. Nybörjarfråga jag vet =)

Mvh Kristofer

Har ingen erfarenhet av den blixten, men min blixt gör också så.
Blinkar samtidigt som den ställer in skärpan, kanske är för att just ställa in skärpan...?

Hejsan

Mvh Kristofer

Jag gissar att du har kameran inställd på rödaögonreducering. Går att ändra självklart. birdland

FAst min ställer skärpan när jag trycker ner knappen halvt, sen när jag trycker ner den helt så börjar den blixtra typ 4 gånger.

Mvh Kristofer

Det är "rödögonsreduseringen" du har på och måste därför ta av den via att trycka in din "blixtknapp" på din kamera för att ändra (eller göra det via menyerna om det går) :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar