Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sandisk Compactflash Extreme IV 2GB

Produkter
(logga in för att koppla)
Besvarar den länken frågan? Kan Du från den sidan extrahera kamerans maximala skrivhastihet, isolerat från kortets kapacitet?

Kan Du det, så är jag oerhört intresserad.

tannler skrev:
Besvarar den länken frågan? Kan Du från den sidan extrahera kamerans maximala skrivhastihet, isolerat från kortets kapacitet?

Man får väl jobba lite... :)
Eftersom de inte har några testresultat för extreme IV så kan man kolla på extreme III. Då ser man att folk (inte så värst många men ändå) har mätt hastigheten till ungefär 13.5 MB/s. Jämför detta med maxhastigheten för det kortet som enligt Sandisks specs ska vara 20MB/s, så ser man att A100 inte använder fulla hastigheten för det kortet. Extreme IV har upp till 40MB/s, vilket isf borde vara onödigt i en A100.

Eller? Har jag rätt? Kan det vara så att maxhastigheten på Extreme III inte kommer upp i de utlovade 20MB/s och att det därför skulle bli snabbare med ett IV-kort i alla fall?

Jag kör med extreme III i min D5D och har aldrig tyckt att det går sakta, men jag har ju heller aldrig jämfört med nåt annat...

Senast ändrad:
pial skrev:
...

... Kan det vara så att maxhastigheten på Extreme III inte kommer upp i de utlovade 20MB/s och att det därför skulle bli snabbare med ett IV-kort i alla fall?

...
Jag tycker Du sätter fingret på väsentligheterna, och väntar fortfarande på "svaret".

tannler skrev:

Hej! Det var lite felsvarat, jag tackade för länken han skickade till mig! kjellsn

pial skrev:
Eftersom de inte har några testresultat för extreme IV så kan man kolla på extreme III. Då ser man att folk (inte så värst många men ändå) har mätt hastigheten till ungefär 13.5 MB/s. Jämför detta med maxhastigheten för det kortet som enligt Sandisks specs ska vara 20MB/s, så ser man att A100 inte använder fulla hastigheten för det kortet. Extreme IV har upp till 40MB/s, vilket isf borde vara onödigt i en A100.

Eller? Har jag rätt? Kan det vara så att maxhastigheten på Extreme III inte kommer upp i de utlovade 20MB/s och att det därför skulle bli snabbare med ett IV-kort i alla fall?

Jag kör med extreme III i min D5D och har aldrig tyckt att det går sakta, men jag har ju heller aldrig jämfört med nåt annat...

Hej! Jag kör ochså med extreme III och tycker det fungerar bra, ska köpa ett kort till och jag och jag undrar om det är värt att satsa på ett extreme IV ? kjellsn

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto