apersson850
Aktiv medlem
Jag har nöjt mig med att mjukvarukalibrera. Men så är jag ju inte proffs heller.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingenting. Det som är fel här är att det prioriteras upplösning före skärmens förmåga att återge rätt färger och det är det som är det väsentliga vid bildbehandling. Kan inte skärmen kalibreras då funkar den inte till professionell bildbehandling.
Vilken upplösning har du på din Eizo skärm med tanke på Macs ”scaling”, 1440?Jag har sedan någon vecka tillbaka en Eizo Coloredge CS2740 som jag är supernöjd med.
Datorn är en M2 MacBook Air med macOS Ventura 13.2.
EIZO 27" COLOREDGE CS2740-BK MONITOR
goecker.seTest Eizo Coloredge CS2740
Nykomlingen i Eizos CS-serie för avancerade bild- och videoentusiaster bjuder på hög upplösning, stabilitet och ett brett färgomfång. Ett bra köp för den som behöver byta upp sig – och som har pengar över till att köpa en skärmkeps.www.fotosidan.se
Ja, 2560x1440.Vilken upplösning har du på din Eizo skärm med tanke på Macs ”scaling”, 1440?
Ja, 2560x1440.
Så här ser det ut i Systems settings > Displays (utan resp med "show all resolutions" aktiverad):
Visa bilaga 169604
Visa bilaga 169605
Om man använder M2 MacBook Airs inbyggda skärm ser det ut så här:
Visa bilaga 169606
och om man aktiverar "show all resolutions" så ser det ut så här:
Visa bilaga 169607
Tackar det var utförligt och stor hjälpJa, 2560x1440.
Så här ser det ut i Systems settings > Displays (utan resp med "show all resolutions" aktiverad):
Visa bilaga 169604
Visa bilaga 169605
Om man använder M2 MacBook Airs inbyggda skärm ser det ut så här:
Visa bilaga 169606
och om man aktiverar "show all resolutions" så ser det ut så här:
Visa bilaga 169607