ANNONS
Annons

Söker karbinhake till väska/kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

exeton

Aktiv medlem
Jag söker karbinhakar som jag kan ha på min kamerarem.

Jag har en bred, jätteskön och bra kamerarem som jag även skulle vilja använda till min kameraväska och kamera.

Dels för att remmen nästan inte får plats i väskan samt att när jag har remmen på väskan behöver jag den inte på kamerna och vice versa.

Därför söker jag en karbinhake (eller något liknande) som kan haka fast i kameran och väskan. det kräver att haken är ganska liken och smidig, samtidigt så får den inte ge vika och öppna sig.

Någon som nån idé ?

Det måtte vara stora fästen på din kamera om Du tror att det skall finnas en karbinhake som passar både och. De flesta kameror jag sett får man bara dit en smal rem i fästena. så jag skulle i så fall sy ihop en kort rem till en ögla i varje fäste sen är det ju fritt att välja hakar.

Jag använder några såna här till säkerhetslinor för kamera och annan lätt utrustning: http://www.blackdiamondequipment.com/gear/rock/jivewire_micron.php

Dom håller inte att dingla själv i då dom är i plast men till kameran är dom fullt tillräckliga. Egentligen köpte jag dom till barnvagnen att ha till säkerhetslina för nallar och annat skoj som annars lämnade fordonet med hög hastighet. Vi hade en sån här vagn: http://www.babyjogger.com/j2.asp .

Givetvis fullt utrustad med 20-tums hjulen, cykeldator, 35 watts Nightsun-belysning, riktiga däck och fullt väderskydd. Funkade alldeles utmärkt att lasta fotogrejer i också.

:D

kolla någon affär som säljer tillbhör till läderarbeten, Panduro Hobby eller Slöjddetaljer i Skara AB.
Där finns ett bra sortiment av olika modeller som passar om di inte skall använda kameran som ankringspunkt i nåt berg :)

/Göran

Biltema har bra karbinhakar i olika storlekar som är avfasade så att man inte fastnar med dem hela tiden.

Det är dock inte låsbara men jag har aldrig upplevt det som ett problem.

Det kan vara samma typ som finns på Clas Ohlsson

Mvh
Maverick

Jag brukar använda rostfria karbinhakar med lekande som finns att köpa i fiskeaffärer till mina drakar. En stor som håller en rejäl drake (vilket är häftig påkänning när det blåser) är inte mer än ca 1,5 mm i diameter och det skall nog funka i kamerans öga. Skulle tro att en sådan säkert klarar 20 - 30 kg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar