Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker hjälp för val av objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

anell

Medlem
Hej allihopa!
Har köpt en canon 400d och skaffat mig en sigma 70-300 glugg. Är inte alls nöjd med detta då jag skulle vilja fota vidvinkel och inomhus. Har ni några tips på ett objektiv som är riktig skarp och funkar bra som vidvinkel. Har varit ute o kikat med hittar bara objektiv för över 6000 spänn! Jag är student så jag har verkligen inte råd till det!! Jag kan nog ge en 2000 kr max, men vill inte gå på någon mina!
Är tacksam för all hjälp!

Det bästa jag kan rekomendera i den prisklassen är Tokinas 19-35'a, väldigt välbyggt och prisvärt, inte så ljusstarkt kanske, men det finns inga ljustarka objektiv i den prisklassen förutom 50mm normalgluggar...

Nu verkar det som Tokina lagt ner tillverkningen av den gluggen, men begagnat lär du hitta den för runt en tusing.

/kent

Är inte så jättehaj på sådant själv men har blivit tipsad om Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS. Om du väljer canons 18-135 så är det ett bra "allround"objektiv, du får både lite vidvinkel och lite telezoom. Korrigera mig gärna om jag är ute och cyklar...

EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS är väl det enda objektivet med ett nypris som ryms inom din budget. Vill du ha bättre bildkvalité så kan jag rekommendera EF 17-40 f/4L men då åker vi upp i prisklass.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar