Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker efter en bra ryggsäck!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallå där!

Jag undrar om det är någon här som har bra tips på ryggsäckar för kamera+objektiv. Jag har följande utrustning:

Canon EOS 350D
Canon objektiv 18-55 mm
Sigma teleobjektiv 70-300 mm.
Motljusskydd
+lite småsaker som t.ex. laddare, sladdar och UV-lins.

Jag fotar en del motorsport så väskan får gärna ha regnskydd/något slags överdrag.

Prisklass:500-max 700-800 kronor.

/Filip
 
Photosession skrev:
Går det in en 350D med batterigrepp och en 100-400mm monterad...?

M.v.h

Leif :0)===
Utan att ha vare sig en 350D eller ett 100-400 så säger jag japp. Jag får ner en 20D (med batterigrepp) med monterat 400/5.6 och en 1.4x TC i min Mini Trekker Classic (plus 70-200/2.8 och lite smågrejer). Tror väl inte att innermåtten skiljer så mycket mot AW-modellen, eller?

//Glenn
 
Glenn Bark skrev:
Utan att ha vare sig en 350D eller ett 100-400 så säger jag japp. Jag får ner en 20D (med batterigrepp) med monterat 400/5.6 och en 1.4x TC i min Mini Trekker Classic (plus 70-200/2.8 och lite smågrejer). Tror väl inte att innermåtten skiljer så mycket mot AW-modellen, eller?

//Glenn

Tack så mycket Glenn för ditt svar.

Har varit sugen på en liknande rygga ett tag och den verkar väldigt bra inte minst med det lösa regnskyddet som man kan trä över den.

M.v.h

Leif :0)===
 
Photosession skrev:
Går det in en 350D med batterigrepp och en 100-400mm monterad...?

M.v.h

Leif :0)===
Jag kör denna säcken och det går att ha en Minolta D7D med batterigrepp och monterad 300/4 med motljusskyddet på plats. Så dina önskemål kommer inte att vara några problem alls.
 

Bilagor

  • d7d_300_minitrekker.jpg
    d7d_300_minitrekker.jpg
    24.9 KB · Visningar: 382
Segeson skrev:
Jag kör deena säcken och det går att ha en Minolta D7D med batterigrepp och monterad 300/4 med motljusskyddet på plats.

Tack till dig också Peter :)

Då ser jag inga problem med att slå till och köpa denna ryggan. Såg ut att finnas plats för en hel del saker på den bilden som du visade.


M.v.h

Leif :0)===
 
Jag har en Lowepro Mini Trekker Classic som jag är väldigt nöjd med. Det jag saknar ibland är regnskydd. Dom gånger jag varit på Gelleråsen och fotat motorsport har det börjat regna precis när jag lämnat bilen... Sist fick jag tunna soppåsar av resturangen som jag packade objektiven i.
Mvh Martin
 
Senast ändrad:
Martin Steen skrev:
Jag har en Lowepro Mini Trekker Classic som jag är väldigt nöjd med. Det jag saknar ibland är regnskydd. Dom gånger jag varit på Gelleråsen och fotat motorsport har det börjat regna precis när jag lämnat bilen... Sist fick jag tunna soppåsar av resturangen som jag packade objektiven i.
Mvh Martin
Jag vet inte om det var dumsnålt men när jag köpte min Mini Trekker Classic så tyckte jag inte att regnskyddet i AW-modellen motsvarade ett så pass mycket högre pris. Nu har jag inte haft min Classic ute i störtregn några längre stunder, men jag antar att det ändå tar en stund för regnet att "komma igenom". Och då har jag för länge sedan plastat in grejerna (och i värsta fall hela säcken), med de plastpåsar som jag alltid har liggande i ett av ytterfacken.

//Glenn

...allt för att försvåra ditt beslut Leif ;-))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.